Jag passar på att skirva lite kort om Malaysia Airlines Economy class på Bangkok-Kuala Lumpur och på Kuala Lumpur-Singapore.
Jag fick platsen i rad 5 vilket är första raden i Economy class på Malaysia Airlines Boeing 737-800.
Benutrymmet var inget fel på och säterna hade både eluttag och USB uttag under armstödet.
Skärmen var touchscrenn men den hade väldigt dålig respons. Det påminde mig om bland de första android surfplattor.
På Bangkok-Kuala Lumpur fick vi riktig varn måltid.
Man kunde välja mellan kyckling och fisk. Mitt var blev kyckling och det smakade bra.
De serverase nötter och appelsinjuice på Kuala Lumpur-Singapore. Inget att klaga på för sån här kort flight.
Malaysia Airlines Gold lounge på terminalen för kortdistansflyg i Kuala Lumpur var stängd för renovering.
Jag orkade inte att ta mig till andra terminalen så jag stannade på Starbucks och vilade.
Edit:
Priset av Bangkok-Kuala Lumpur-Singapore enkelbiljett i Economy class var 2.000 THB inkl. skatter (ca 500 SEK).
Med tanke på priset och vad man får (måltid, dryck, fri incheckat bagage upp till 30 kg) blev det givet val före andra LCCs.