Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Jag kommer förnya mitt TK*G och hade faktiskt funderat på att samla in cirka 7000 miles som jag behöver för att bli A3*S igen, bara för att få vouchers. Men nu blir det inte längre lika attraktivt :-(. Å andra sidan blev jag "befriad" ifrån en till flygning bara för flygningens skull.

Ringde dom precis på uppgraderings-numret och de kunde inte göra något utan hänvisade mig att ringa customer support 9-17 imorgon. Får väl ringa dit och klaga och se vad de säger. Hon jag pratade med förstod varför jag var irriterad men kunde inte göra något.

Reglerna har förbättrats - nu är det bara GoLight-biljetter i bokningsklass U, P och T som inte går att uppgradera. Inga 450kr för business ARN-ATH-LHR men under tusenlappen går att hitta utan större bekymmer:)

Från hemsidan: "seat upgrade award is not eligible for the following booking classes: U, P, T, in GoLight ticket (Effective as of 20.10.2016)."

Mitt 4-segmentrun funkade mycket bättre i år än förra året - alla 4 segment var uppgraderade och ändå reggades alla poäng automatiskt bara 2 dygn efter resan. Vidare kunde jag denna gång konstatera att jag hade fel i fjol när jag påstod att det var transfer security för alla på ATH - det är ingen sådan alls när man byter inom Schengen och inte besöker någon lounge. Provade även lounge boarding i Thessaloniki, funkade kanonbra liksom särskild "businessbuss" vid bussgate i Aten.
Aegean är ett riktigt bra bolag, synd att jag inte har så stor nytta av deras linjenät!

Jag har just gjort ett stort misstag. Bokade en t/r med Aegean på deras hemsida till Aten (där vi på utvägen flyger SAS till Bryssel och sen Aegean till Aten) i september. Planen var att sen använda mina vouchers för att uppgradera till business. Problemet är att jag missat att det i villkoren för vouchern står att bokningen inte får innehålla flygningar opererade av andra bolag än Aegean, vilket nu känns väldigt frustrerande eftersom det finns många bättre och billigare alternativ om vi ändå ska flyga i economy. Biljetterna är betalade med Amex och bokades för mindre än en timme sedan. Såklart också bokade i en bokningsklass som tillåter avbokning men som inte ger någon refund. Finns det någon möjlighet att stoppa betalningen så att bokningen avbryts eller får jag skylla mig själv och flyga ekonomiklass enligt bokningen?

Jag har just gjort ett stort misstag. Bokade en t/r med Aegean på deras hemsida till Aten (där vi på utvägen flyger SAS till Bryssel och sen Aegean till Aten) i september. Planen var att sen använda mina vouchers för att uppgradera till business. Problemet är att jag missat att det i villkoren för vouchern står att bokningen inte får innehålla flygningar opererade av andra bolag än Aegean, vilket nu känns väldigt frustrerande eftersom det finns många bättre och billigare alternativ om vi ändå ska flyga i economy. Biljetterna är betalade med Amex och bokades för mindre än en timme sedan. Såklart också bokade i en bokningsklass som tillåter avbokning men som inte ger någon refund. Finns det någon möjlighet att stoppa betalningen så att bokningen avbryts eller får jag skylla mig själv och flyga ekonomiklass enligt bokningen?
Troligtvis får du stå ditt kast, om det inte finns någon öppet köp klausul.
Hade själv inte koll på den regeln, men de lägsta bokningsklasserna är jupp undantagna för att kunna uppgradera.

Toppen