Senaste nytt

Thai ställde in och bokade om mig - Behöver förslag på ny rutt!

16/8
ARN-DEL 20:40-07:20
17/8
DEL-CCU 14:25-16:35
CCU-DAC 18:55-20:25

19/8
DAC-SIN 23:55-06:05
20/8
SIN-BKK 07:40-09:00
BKK-HKG 10:45-14:30
etc

Dessa flighter då? Så kan du behålla dina tidigare bokade flighter BKK-HKG-ZRH-ARN också.

19 Augusti
DAC-CCU
AI229
21:25-21:50
A319
20 Augusti
CCU-BKK
TG314
02:00-06:10
B777-300

Det kan hända du har rätt, jag har väldigt dålig koll på allt sånt där (även till Delhi dit jag ska först).
Oavsett så avser ju det förslaget hemresa med SAS morgonflyg vilket är ett bra alternativ men inte tillräckligt spännande. :)

Vet inte om det är en förtäckt fråga ang visum till Indien, men jag svarar för säkerhets skull. :) Det är svårt att generalisera när det gäller visum eftersom anledningen till resan också kan spela roll för om visum behövs eller ej.

Om saker och ting inte ändrats på sistone (sedan Februari i år) så behöver man visum till Indien om man har ett svenskt pass och åker dit för business.

Dhaka samma sak.

Bangkok och Hongkong behöver inget visum.

Vet inte om det är en förtäckt fråga ang visum till Indien, men jag svarar för säkerhets skull. :) Det är svårt att generalisera när det gäller visum eftersom anledningen till resan också kan spela roll för om visum behövs eller ej.

Om saker och ting inte ändrats på sistone (sedan Februari i år) så behöver man visum till Indien om man har ett svenskt pass och åker dit för business.

Dhaka samma sak.

Bangkok och Hongkong behöver inget visum.
Tack, det var det. ;)

Tanken var att åka till Indien för business men nu blir det så tight connection att jag inte hinner det så kommer hålla mig airside mellan flygen.
Det är business i Dhaka och där har jag visum fixat.

Dessa flighter då? Så kan du behålla dina tidigare bokade flighter BKK-HKG-ZRH-ARN också.

19 Augusti
DAC-CCU
AI229
21:25-21:50
A319
20 Augusti
CCU-BKK
TG314
02:00-06:10
B777-300

Har försökt flera gånger med både DAC-CCU och även DEL-CCU men Tallinn hittar aldrig plats på dessa flyg trots att United visar.
Så ringde idag och fick prata med Kristina som hjälpte mig att leta award avalibility och hon hittade bara ett enda flyg med plats som gjorde att hela pusslet gick ihop. Dubbelkollade även alla platser så det inte blivit något knas där.

Stockholm - Delhi med AI168, B787 i business, plats 02J
Delhi - Bangkok TG324, B777 i business, plats 12K.
Bangkok - Dhaka med TG321, B777 i ekonomi, plats 61K.*
Dhaka - Bangkok med TG322, A330 i ekonomi, plats 32A.*
Bangkok - Hong Kong med TG602, A330 i business, plats 14K.
Hong Kong - Zurich med LX139, B777 i business, plats 05K.
Zurich - Stockholm med LX1248, A321 i business, plats 2A.

* Misstänker dock att TG321/TG322 INTE flygs med A330 och B777 (dvs olika flygplanstyper eftersom det är vändande flyg) utan att det är en typo i itinerary.

Har försökt flera gånger med både DAC-CCU och även DEL-CCU men Tallinn hittar aldrig plats på dessa flyg trots att United visar.
Så ringde idag och fick prata med Kristina som hjälpte mig att leta award avalibility och hon hittade bara ett enda flyg med plats som gjorde att hela pusslet gick ihop. Dubbelkollade även alla platser så det inte blivit något knas där.

Stockholm - Delhi med AI168, B787 i business, plats 02J
Delhi - Bangkok TG324, B777 i business, plats 12K.
Bangkok - Dhaka med TG321, B777 i ekonomi, plats 61K.*
Dhaka - Bangkok med TG322, A330 i ekonomi, plats 32A.*
Bangkok - Hong Kong med TG602, A330 i business, plats 14K.
Hong Kong - Zurich med LX139, B777 i business, plats 05K.
Zurich - Stockholm med LX1248, A321 i business, plats 2A.

* Misstänker dock att TG321/TG322 INTE flygs med A330 och B777 (dvs olika flygplanstyper eftersom det är vändande flyg) utan att det är en typo i itinerary.
Det kan ju vara olika flygplanstyper olika dagar.
Så Kristina hittade den Thai platsen som jag postade om innan och kunde även lägga in den i bokningen? Tråkigt att inte alla i Tallinn lyckas med en sådan till synes enkel sak.

Det kan ju vara olika flygplanstyper olika dagar.
Så Kristina hittade den Thai platsen som jag postade om innan och kunde även lägga in den i bokningen? Tråkigt att inte alla i Tallinn lyckas med en sådan till synes enkel sak.
Suck vad trött man blir på sig själv ibland. Hahaha, det är ju olika dagar. :D
Ja hon hittade den direkt (eftersom det var enda bokningsbara flyget), så tack för tipset.

Är det någon som har förstått hur/varför de i Tallinn inte lyckas boka ibland men när man pratar med en kollega 90 sekunder senare är det inga problem?
Söker de på olika sätt?
Kan man tipsa dem på nåt vis?

Är det någon som har förstått hur/varför de i Tallinn inte lyckas boka ibland men när man pratar med en kollega 90 sekunder senare är det inga problem?
Söker de på olika sätt?
Kan man tipsa dem på nåt vis?

Jag misstänker att det har med algoritmer och så vidare att göra...

2004 när jag gjorde min värnplikt å farsan hade blivit dålig i Thailand som han bodde i så kollade jag upp biljetter och fann via Odenresor en biljett till ett lämpligt pris.
Jag förklarade situationen för mina befäl som gav mig godkänt att åka ner och se hur det var i och med att Försvarsmakten betalar för resor till anhöriga som har drabbats utav sjukdomsfall eller liknande.

Sagt och gjort gick jag till resedetaljen och bad de ta reda på vad priset skulle hamna på, vilket i vanlig ordning när det gäller myndigheter och dess avtal med resebyråer, blir svindyrt.
Jag gav de flightnummer, bokningsklass och lite annat smått och gott...
Vips så fanns det en biljett med Thai för bråkdelen av priset som de hade tagit fram.
De undrade hur jag hittat priset och förklarade att jag var lite utav en nörd.

Det påminner lite om att hitta bokningsalgoritmerna från exempelvis Matrix men att det kan skilja sig lite.
Vet inte agent A i Tallinn hur och vad man ska leta efter så finns inte biljetten.
Men 90 sekunder senare när man talar med agent B så dyker den upp från ingenstans..

Så finns biljetten hos United, ANA, Expertflyer osv så be de mata in det som står och leta i systemet om de inte hittar det direkt.
Annars gör en HUACA. ;)

Och jo... Jag åkte aldrig till Thailand för farsan sa att jag inte skulle dit av olika anledningar...
Men det är en annan historia. :)

Toppen