Är det någon som har förstått hur/varför de i Tallinn inte lyckas boka ibland men när man pratar med en kollega 90 sekunder senare är det inga problem?
Söker de på olika sätt?
Kan man tipsa dem på nåt vis?
Jag misstänker att det har med algoritmer och så vidare att göra...
2004 när jag gjorde min värnplikt å farsan hade blivit dålig i Thailand som han bodde i så kollade jag upp biljetter och fann via Odenresor en biljett till ett lämpligt pris.
Jag förklarade situationen för mina befäl som gav mig godkänt att åka ner och se hur det var i och med att Försvarsmakten betalar för resor till anhöriga som har drabbats utav sjukdomsfall eller liknande.
Sagt och gjort gick jag till resedetaljen och bad de ta reda på vad priset skulle hamna på, vilket i vanlig ordning när det gäller myndigheter och dess avtal med resebyråer, blir svindyrt.
Jag gav de flightnummer, bokningsklass och lite annat smått och gott...
Vips så fanns det en biljett med Thai för bråkdelen av priset som de hade tagit fram.
De undrade hur jag hittat priset och förklarade att jag var lite utav en nörd.
Det påminner lite om att hitta bokningsalgoritmerna från exempelvis Matrix men att det kan skilja sig lite.
Vet inte agent A i Tallinn hur och vad man ska leta efter så finns inte biljetten.
Men 90 sekunder senare när man talar med agent B så dyker den upp från ingenstans..
Så finns biljetten hos United, ANA, Expertflyer osv så be de mata in det som står och leta i systemet om de inte hittar det direkt.
Annars gör en HUACA.
Och jo... Jag åkte aldrig till Thailand för farsan sa att jag inte skulle dit av olika anledningar...
Men det är en annan historia.