Senaste nytt

Tillfällig förändring av "Garanterad sittplats" för EBG

Bokningsgarantin är den tredje bästa perk (oavsett program) efter lounge och fast track/prio incheckning. SAS gör det enkelt för passagerare att välja bort dem.
Absolut. Den som är beredd att betala fullpris Business class biljett i bokningsklass C kan säkert välja andraflygbolag om tiden passar och det finns tillgånglig plats.
 
Absolut. Den som är beredd att betala fullpris Business class biljett i bokningsklass C kan säkert välja andraflygbolag om tiden passar och det finns tillgånglig plats.
Ponera att alla flyg är fulla, då spelar det ingen roll vad man kan betala om ingen biljett är till salu. Det är där bokningsgarantin gör sitt.
 
Ponera att alla flyg är fulla, då spelar det ingen roll vad man kan betala om ingen biljett är till salu. Det är där bokningsgarantin gör sitt.

Ja, och jag har svårt att förstå deras beslut att nu finns det folk som vill använda sina förmåner då tar vi bort den. Såklart med ett ansvar att betala boende och mat och EUR400-600 kan det snabbt bli dyrare att göra det än kostnaden för en fullflex c biljett men det skulle man kunna åtgärda på andra - hederligare sätt.
 
Ja, och jag har svårt att förstå deras beslut att nu finns det folk som vill använda sina förmåner då tar vi bort den. Såklart med ett ansvar att betala boende och mat och EUR400-600 kan det snabbt bli dyrare att göra det än kostnaden för en fullflex c biljett men det skulle man kunna åtgärda på andra - hederligare sätt.
Absolut. Det är i tider som denna som man verkligen behöver förmånerna. Fungerar allt behöver man ju sällan det.

I ena vågskålen en lojal passagerare som drar in flera hundra tusen kronor per år. I andra vågskålen en familj som gråter ut i Aftonbladet.
 
Ja, och jag har svårt att förstå deras beslut att nu finns det folk som vill använda sina förmåner då tar vi bort den. Såklart med ett ansvar att betala boende och mat och EUR400-600 kan det snabbt bli dyrare att göra det än kostnaden för en fullflex c biljett men det skulle man kunna åtgärda på andra - hederligare sätt.
Ett alternativ är att SAS erbjuder platsgaranti mot extrakostand.
T ex 800 - 1.000 EUR per riktning bör täcka kostnaden av stackars passagerare som nekas ombordstigning (EC 261/2004 kompensation, hotellkostnad, ombokningskostnad etc.)
 
Ett alternativ är att SAS erbjuder platsgaranti mot extrakostand.
T ex 800 - 1.000 EUR per riktning bör täcka kostnaden av stackars passagerare som nekas ombordstigning (EC 261/2004 kompensation, hotellkostnad, ombokningskostnad etc.)
Vilken semesterfamilj skulle någonsin köpa det? Betala för vanliga biljetter, få de konfirmerade. Men, vill ni vara säkra på att komma med betala 1000 Euro till?
Skulle inte ens köpa en sådan biljett om företaget betalade, skulle bara springa raka vägen till en seriös konkurrent.
 
Vilken semesterfamilj skulle någonsin köpa det? Betala för vanliga biljetter, få de konfirmerade. Men, vill ni vara säkra på att komma med betala 1000 Euro till?
Skulle inte ens köpa en sådan biljett om företaget betalade, skulle bara springa raka vägen till en seriös konkurrent.
Det som jag säger är, om man vill köpa en plats på redan slutsåld flight, inte på en flight som finns plats.

Det är inte direkt någon semesterfamilj som köper fullpris Business class biljett i C klass. (det är förutsättning för att platsgaranti skulle fungera)
Det finns andra branschen som kör liknande modell så varför inte? Det är ju tillgång och efterfrågan, eller valfrihet det kallas av PR firma...
 
Det är väl tvärtom? Vill jag nyttja platsgarantin får jag betala fullt pris PLUS 1000€ vilka SAS kan använda för att täcka (en del av) de kostnader som uppstår när de slänger av en kastlös stackare...
 
Det som jag säger är, om man vill köpa en plats på redan slutsåld flight, inte på en flight som finns plats.

Det är inte direkt någon semesterfamilj som köper fullpris Business class biljett i C klass. (det är förutsättning för att platsgaranti skulle fungera)
Det finns andra branschen som kör liknande modell så varför inte? Det är ju tillgång och efterfrågan, eller valfrihet det kallas av PR firma...
Ok så förstår jag, men samtidigt så bör väl en full fare C redan täcka den kostnaden?
 
Toppen