Senaste nytt

Fast track, SAS Plus

Lite dum fråga, men känner att jag har mindre bra koll på SAS.
Visst får jag använda Fast Track om jag flyger ARN-PRG i SAS Plus? Ingen status hos SAS just nu.

Är det mycket folk även i Fast Track? Avgången är 07.15 vilket gör att jag passerar säkerhetskontrollen på en mindre rolig tid (runt 06) när många passerar där, sen börjar väl USA avgångsfolket trilla in också..

Hur brukar det se ut i Fast Tracken denna tid?

Ett av SAS försäljningsargument för SAS Plus är just att du får Fast Track och lounge.

06.00, lite beroende på dag förstås, men det brukar verkligen inte ta lång tid genom Fast Track då.

Ett av SAS försäljningsargument för SAS Plus är just att du får Fast Track och lounge.

06.00, lite beroende på dag förstås, men det brukar verkligen inte ta lång tid genom Fast Track då.

Bokade nu. Var bara drygt 250kr skillnad mellan GO och SAS Plus. Kändes värt det om man säger så.
Bara dubbla poäng till Aegean är värt det men vore skönt med fast track så det låter ju bra.

Last edited:
Något OT, jag åkte PRG-ARN i fredags (21/7) och fick fasttrack på mitt boarding kort, trodde inte det fanns där längre.
Däremot sa lounge värdinnan att SAS slutat med lounge access för "3-4 veckor sedan", så det fick bli priority pass istället.

Det är jag väl medveten om, därav min förvåning när hon sa att det bara var 3-4 veckor sen dom avslutade!

Något OT, jag åkte PRG-ARN i fredags (21/7) och fick fasttrack på mitt boarding kort, trodde inte det fanns där längre.
Däremot sa lounge värdinnan att SAS slutat med lounge access för "3-4 veckor sedan", så det fick bli priority pass istället.

Så man har Fast Track i Prague på SAS Plus?
Velar över hemresan, om jag ska kosta på mig Swiss för 2.600 SEK eller nöja mig med SAS Plus för 1.300 SEK
Är det Fast Track för SAS Plus är det givet att jag går på det. Orkar inte med köer i säkerhetskontroller..

Enligt listan här stämmer det:
Airports with Fast Track - SAS

Så man har Fast Track i Prague på SAS Plus?
Velar över hemresan, om jag ska kosta på mig Swiss för 2.600 SEK eller nöja mig med SAS Plus för 1.300 SEK
Är det Fast Track för SAS Plus är det givet att jag går på det. Orkar inte med köer i säkerhetskontroller..

Enligt listan här stämmer det:
Airports with Fast Track - SAS
Om man har Star Alliance Gold kan man använda Gold Track på Prag (PRG). Jag vet inte hur det fungerar när man reser i SAS Plus.

Ruzyne International Airport - Star Alliance

Toppen