Senaste nytt

Lufthansa Business eller SAS Plus inom Europa?

Visst produceras det sparkling wine i Schweiz, och för inte så länge sedan kallades en del av den för
...trumvirvel...Champagne

BBC NEWS | World | Europe | Swiss town fights Champagne ban
Champagne, Switzerland, can't use its own name - The New York Times

Absolut, jag skrev "större lokalt erbjudande" medan det finns ett stort erbjudande av Sekt i Österrike och Tyskland.

Min poäng är dock att alla bolag inom Lufthansagruppen är autonoma i sitt erbjudande, samt att många, om inte alla, flygbolag fokuserar på lokala produkter från hemmamarknaden. Därtill tillhör Sekt i Tyskland och Österrike :)

Absolut, jag skrev "större lokalt erbjudande" medan det finns ett stort erbjudande av Sekt i Österrike och Tyskland.

Min poäng är dock att alla bolag inom Lufthansagruppen är autonoma i sitt erbjudande, samt att många, om inte alla, flygbolag fokuserar på lokala produkter från hemmamarknaden. Därtill tillhör Sekt i Tyskland och Österrike :)

Jag tvivlar på utbudet av kvalitetsprodukter är speciellt mycket större i Österrike än i Schweiz.
Så med ditt sätt att resonera - Ringi från Norge, Mikkeler från Danmark, Mackmyra från Sverige
borde Swiss servera exempelvis Mauler – Grand vin mousseux
på samma sätt som Austrian serverar (fortfarande?) 175 Jahre Schlumberger - Schlumberger Sekt

Jag tvivlar på utbudet av kvalitetsprodukter är speciellt mycket större i Österrike än i Schweiz.
Så med ditt sätt att resonera - Ringi från Norge, Mikkeler från Danmark, Mackmyra från Sverige
borde Swiss servera exempelvis Mauler – Grand vin mousseux
på samma sätt som Austrian serverar (fortfarande?) 175 Jahre Schlumberger - Schlumberger Sekt

Jag skrev ingenting om kvalité ;) Jag skrev om lokala produkter, och att flygbolag gärna erbjuder lokala produkter. Sedan vilken objektiv och subjektiv bedömning som finns om värde, kvalitet eller pris skrev jag ingenting om.

Jag skrev ingenting om kvalité ;) Jag skrev om lokala produkter, och att flygbolag gärna erbjuder lokala produkter. Sedan vilken objektiv och subjektiv bedömning som finns om värde, kvalitet eller pris skrev jag ingenting om.

Utgångspunkten var en diskussion om att servera annat än champagne, om ett flygbolag serverar kolsyrat skräpvin
är det inte för att de vill erbjuda lokala produkter utan för att spara pengar.
(skulle fö inte alls förvåna mig om SAS använde det argumentet för att byta ut Charles Heidsiek mot Henric Åkesson Mousserande)

Det kommer nog inte att hända, däremot är det nog fullt möjligt att Henric Åkesson kan erbjudas på intra Europa!

Du har nog rätt, f.ö. så äger väl Kiviks, som SAS redan har ett samarbete med, Åkesson?

Kiviks/Åkesson producerar även denna :)

1056003.jpg

Wild Rhubarb Sparkling

Last edited:
Har en resa till Thailand över jul/nyår (via Frankfurt). 2 st i F och 2 st i C FRA-BKK ToR. Vi flyger Lufthansa till Frankfurt i C. Det är 4,5 timmar mellan planen i FRA båda vägarna. Finns det någon nackdel att byta till SAS Plus båda eller en av sträckorna eller för att få ner väntetiden till ca 2 timmar?

Har en resa till Thailand över jul/nyår (via Frankfurt). 2 st i F och 2 st i C FRA-BKK ToR. Vi flyger Lufthansa till Frankfurt i C. Det är 4,5 timmar mellan planen i FRA båda vägarna. Finns det någon nackdel att byta till SAS Plus båda eller en av sträckorna eller för att få ner väntetiden till ca 2 timmar?
Enda fördelarna med SAS är den kortare väntetiden och bättre öl ombord. Jag hade valt lufthansa p g a de blockade mittsätena och chansen att få bil från planet ifall det blir parkering på plattan, plus 2 timmar längre i FCT. Maten ombord är inget att skriva hem om på något av bolagen.

Toppen