Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Har en kompis som försöker att uppgradera sitt SAS MasterCard till Premium men bara får "Tekniskt fel". Vill minnas att någon här inne hade det problemet förut men kan inte hitta posten?

Vad är lösningen? Enligt kundtjänst så kunde inte heller dom hjälpa till?! HUACA?

Har en kompis som försöker att uppgradera sitt SAS MasterCard till Premium men bara får "Tekniskt fel". Vill minnas att någon här inne hade det problemet förut men kan inte hitta posten?

Vad är lösningen? Enligt kundtjänst så kunde inte heller dom hjälpa till?! HUACA?
Jag fick ansöka 5 ggr innan jag fick det att fungera... På det igen bara!
Och varje gång fick jag mailsvar att kontakta deras kreditavdelning men där kunde dom inte se att ens ansökan kommit in i deras system. Satt i luren med kreditavdelningen medans jag ansökte gång på gång... Bugg någonstans...Först efter femte gången...

Personer med så många poäng har å andra sidan redan råd att boka upp alla award-platser de ser i C även utan rabatt.

Även rika gillar att göra klipp, billigt = shoppa som fan, och resor är fina presenter.

Det finns säkert många som är lika snälla som @Senator och bjuder bonusbrosöner
på resor världen över om det får ett bra erbjudande. ;)

Last edited:
De Mastercardpoäng som fördes över den 4 juli, vilket datum är det som gäller för dessa överförda poäng? Har fått fyra olika poster, en kan jag räkna ur är mina 10.000 bonuspoäng samt månadens baspoäng, men övriga tre rader är tre olika poängsummor. Hjälp att tolka detta?

De Mastercardpoäng som fördes över den 4 juli, vilket datum är det som gäller för dessa överförda poäng? Har fått fyra olika poster, en kan jag räkna ur är mina 10.000 bonuspoäng samt månadens baspoäng, men övriga tre rader är tre olika poängsummor. Hjälp att tolka detta?
Jag har själv inte lyckats sära exakt på mina poäng. Men jag verkar iallafall fått ut en del poäng som jag fortfarande tjänat på det tidigare MC kortet (inkl. Pointearner) dvs början juni, mina poäng från juni månad på premium (inkl. Pointearner), samt poäng från början på juli tom 4 juli verkar det som.
Varför de redovisar det i olika klumpsummor och vad de står för har jag inte lyckats lista ut. Antar att det är skillnad nästa månad när de inte har skett ett byte av kort också.

Första månaden blir lite rörig med bonuspoäng och överförda poäng från det gamla kortet (om man haft sådant). Dessutom redovisas ordinarie poäng som en summa, och dubbleringen separat.
Från andra månaden blir det lite mer logiskt, dvs två likadana poster. Och om ett par månader blir det ju ännu enklare när dubbelpoängen upphör.

Toppen