Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Klart det stämmer - tomten har lite problem med sina renar så han behöver köra cargo till Seoul så därför har SAS bestämt sig för att hjälpa till. Det är också därför de inte börjat sälja biljetter än då de första turerna kommer att vara enbart med cargo.
...)
Har du hört allt detta från en kompis? Det är som jag alltid har sagt att tomten finns, det har en "kompis" sagt och tvivlar du så heter han @agehall och han vet allt!

För att återkomma till trådens ämne, svarar jag lite seriöst på @Theant inlägg.
Hörde av en kompis som jobbar på SAS att dom ska börja flyga till Seoul nu i december och att dom ska leasa en A330 från Lufthansa.
Hoppas det stämmer.
I vilken position jobbar din "kompis" på SAS?

Det känns inte så sannolikt att SAS ska hyra in Airbus A330 från just Lufthansa.
Om det hade varit något annat flygplanuthyrningsfirma eller t ex Jet Airways (de wetleasar sina flygplan bl a Airbus A330) kanske men nästan overkligt att Lufthansa hyr ut Airbus A330 till SAS.

För att återkomma till trådens ämne, svarar jag lite seriöst på @Theant inlägg.

I vilken position jobbar din "kompis" på SAS?

Det känns inte så sannolikt att SAS ska hyra in Airbus A330 från just Lufthansa.
Om det hade varit något annat flygplanuthyrningsfirma eller t ex Jet Airways (de wetleasar sina flygplan bl a Airbus A330) kanske men nästan overkligt att Lufthansa hyr ut Airbus A330 till SAS.

Exakt mina tankar - den dagen då Lufthansa wetleasar en A330 till SAS ... - Ring Mig Då!
Men håll inte andan...

@Jönsson Nu vet jag inte vad andra har för ingångar, informationskanaler och "vänner" på SAS.
Själv känner jag en av de äldsta piloterna "still in active service" samt två personer på huvudkontoret.
Som sagt, när LH wetleasar en A330 till SAS - Ring Mig Då! :)

Toppen