Senaste nytt

Kris -dotterns pass har kortare giltighetstid än 6 månader Malaysia

Tockstew

Medlem
Hej!

Det är lite kris här. Vi har upptäckt att dotterns pass har kortare giltighetstid än 6 månader vilket är krav för inresa till Malaysia. Provisoriskt pass funkar inte enligt Sweden abroad. Vi åker på söndag..... via Hong Kong. Någon som har tips?

Hej!

Det är lite kris här. Vi har upptäckt att dotterns pass har kortare giltighetstid än 6 månader vilket är krav för inresa till Malaysia. Provisoriskt pass funkar inte enligt Sweden abroad. Vi åker på söndag..... via Hong Kong. Någon som har tips?
Sök pass imorgon, ni kan ha det på fredag, förutsättning att det finns tid hos passpolisen, fick mitt på 24 timmar för några år sedan.
Sedan är frågan vad ni bor, det är alltid fördel att bo en storstad.

Sök pass imorgon, ni kan ha det på fredag, förutsättning att det finns tid hos passpolisen, fick mitt på 24 timmar för några år sedan.
Sedan är frågan vad ni bor, det är alltid fördel att bo en storstad.
I Stockholm vid rådhuset kan man ta nummerlapp och sedan vänta in sin tur. Vet dock inte när passet blir klart. Dock var det 4 år sedan jag gjorde detta så det kan ju ha ändrats.

Det är ju lite jobbigt med 6 månader nu när passen bara gäller i 5 år också.
Jag vet andra länder som lägger på överskjutande giltighet på nästa pass så man exempelvis får 5 år och 6 månader då. Som det är i praktiken har vi ju nästan bara fyraåriga pass i Sverige nu med den frekvens man måste byta.

Toppen