Senaste nytt

Bonusresa Asien/Tokyo - Hjälp

Hej BC

Jag söker tillgång på bunusresa, men skulle nog behöva er experhjälp, då jag känner att jag kört fast lite.

Min situation ser ut som så att jag kommer ha en 2-4-1 check samt 100,000 eurobonus poäng och redan bokat Köpenhamn - Tokyo nu 3 sept - 14 sept. SAS GO

Vill se om det är möjligt att få ut mer av resan med 2-4-1.
Som jag förstår det är det SAS som gäller om vi vill till Asien. Då övriga *A-bolag skulle kosta 140,000 poäng till Asien?

Vi reser gärna via Asien

Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn
Var är din destination?
Japan/Asien.
När vill/behöver du resa ut?
3 sept
När vill/behöver du komma hem?
14 sept
Hur länge vill du vara borta? -
10-11 dagar
I vilken kabinklass?
Ekonomi eller Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Om endast SAS är möjligt för poäng-begränsningen 100,000, så SAS. Annars det ni rekommenderar i form av bästa upplevelse first i luften och lounger.
Vad är din budget?
Total budget 2 personer, 100,000 Eurobonus poäng och 1 st 2-4-1 check
Vad är det viktigaste för dig?
Bästa upplevelsen i luften samt lounger.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Stannar gärna på vägen dit och hem, om det är möjligt med ca 18-24 timmar så man hinner uppleva platsen utanför flygplatsen exempelvis: Japan, Dubai, eller övrig destination i Asien. 1-2 stopp på var väg är ok.

Hoppas att jag inte missat något.
Och tack så väldigt mycket för hjälp!

Som du säger är det bara SAS direktflyg som du kan ta dig hela vägen för 100.000
Det som gäller då är helt enkelt att kolla på bonusbiljetter på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS och hoppas det dyker upp något.
Men kan dock säga att du är väl sent ute för att hitta något under dina datum.

Tyvärr kan jag inte ge dig något bättre tips då poängsumman är för låg för att användas på något annat sätt.

MVH,
Johan

Hej BC

Jag söker tillgång på bunusresa, men skulle nog behöva er experhjälp, då jag känner att jag kört fast lite.

Min situation ser ut som så att jag kommer ha en 2-4-1 check samt 100,000 eurobonus poäng och redan bokat Köpenhamn - Tokyo nu 3 sept - 14 sept. SAS GO

Vill se om det är möjligt att få ut mer av resan med 2-4-1.
Som jag förstår det är det SAS som gäller om vi vill till Asien. Då övriga *A-bolag skulle kosta 140,000 poäng till Asien?

Vi reser gärna via Asien

Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn
Var är din destination?
Japan/Asien.
När vill/behöver du resa ut?
3 sept
När vill/behöver du komma hem?
14 sept
Hur länge vill du vara borta? -
10-11 dagar
I vilken kabinklass?
Ekonomi eller Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Om endast SAS är möjligt för poäng-begränsningen 100,000, så SAS. Annars det ni rekommenderar i form av bästa upplevelse first i luften och lounger.
Vad är din budget?
Total budget 2 personer, 100,000 Eurobonus poäng och 1 st 2-4-1 check
Vad är det viktigaste för dig?
Bästa upplevelsen i luften samt lounger.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Stannar gärna på vägen dit och hem, om det är möjligt med ca 18-24 timmar så man hinner uppleva platsen utanför flygplatsen exempelvis: Japan, Dubai, eller övrig destination i Asien. 1-2 stopp på var väg är ok.

Hoppas att jag inte missat något.
Och tack så väldigt mycket för hjälp!

redan bokat Köpenhamn - Tokyo nu 3 sept - 14 sept. SAS GO

Är detta en bokning för poäng eller pengar?
Om poäng - då kan du boka av och så har du mycket mer poäng att använda, räcker till att boka en Star Alliance award.
Om pengar - ta dina poäng och gör plusgrade på resan.

Bästa värde - flyg SAS Go nu och boka en resa i SAS business till Asien/USA nån annan gång, men var ute i god tid!

Är detta en bokning för poäng eller pengar?
Om poäng - då kan du boka av och så har du mycket mer poäng att använda, räcker till att boka en Star Alliance award.
Om pengar - ta dina poäng och gör plusgrade på resan.

Bästa värde - flyg SAS Go nu och boka en resa i SAS business till Asien/USA nån annan gång, men var ute i god tid!

Bokning med poäng
Vad menar du?
Jag vet att jag är sent ute, men min 2-4-1 voucher går ut i år :(
Har ej tid senare under året :(

Vi betalde 60.000 poäng för 2 pers.

Jag har också 2x 2-4-1 voucher som går ut nästa år.

Så vill använda dom då.
För ska på bröllop i Thailand Juli/Aug 2018, då kanske det blir lite flygningar med Star Aliiance, kanske i First :)

Men nu ville jag använda vounchern innan den går ut, så det fick bli Tokyo.
Men ville kanske se om man kunde göra resan lite roligare :)

Jag har också 2x 2-4-1 voucher som går ut nästa år.

Så vill använda dom då.
För ska på bröllop i Thailand Juli/Aug 2018, då kanske det blir lite flygningar med Star Aliiance, kanske i First :)

Men nu ville jag använda vounchern innan den går ut, så det fick bli Tokyo.
Men ville kanske se om man kunde göra resan lite roligare :)
Bokar du av befintlig resa så har du 160000 poäng, korrekt? Då kan du boka till Asien i business för 140000 nu istället med Star Alliance.
Men om du tror att det är tufft att få ihop poäng så är det kanske bättre att du spar poängen och hittar på nåt riktigt kul nästa år?

Bokar du av befintlig resa så har du 160000 poäng, korrekt? Då kan du boka till Asien i business för 140000 nu istället med Star Alliance.
Men om du tror att det är tufft att få ihop poäng så är det kanske bättre att du spar poängen och hittar på nåt riktigt kul nästa år?

Bokar jag av nu, så får jag ihop till 120.000 poäng.
Ville inte bränna allt på en resa nu, för har kommande flygningar nästa år.

Vill då flyg Business eller First

Bokar jag nu med SAS för pengar så hamnar jag på ca: 8.200 x 2 = 16.400 kr :s

Men ska fundera på det....

Toppen