Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Blev en all terrain

:)

Och så är det konstigt vad det kan ställa till med när man berättar för kollegor vad man gjort. Nu sprang en omgående iväg för att provköra. Det räckte tydligen. För nu lär hans Volvo åka all världens väg (efter enbart en 18-19 månader) :D

Vad tror ni om BMW 550i Sedan som finns i ny tappning? De släpper ju även en 550d snart men vem köper ny diesel idag med alla potentiella lagkrav som kommer?

Hur som helst, hur stor är egentligen skillnaden mot M5 respektive 540i xDrive?

Vad tror ni om BMW 550i Sedan som finns i ny tappning? De släpper ju även en 550d snart men vem köper ny diesel idag med alla potentiella lagkrav som kommer?

Hur som helst, hur stor är egentligen skillnaden mot M5 respektive 540i xDrive?
En M är en M. Allt annat är bara en "bil" även om prestanda är lika.
En M är så mycket mer än bara hästkrafter. Det är ett helt concept sprunget ur banracing. En 550 är sprungen ur landsväg med bekvämlighet och "banmoddning".
Tyvärr verkar BMW själva att tappa det då de vattnar ur M märket på allt möjligt
Jag har 4 st "riktiga" M. Då jag är konservativ tycker jag att modeller efter E46/E39 har tappat den riktigavM känslan.
I garaget finns en E36. E46 E34 och E39.
Alla med under 7000 mil på mätaren.

Ok men jag som bara vill ha en snabb familjebil kanske passar bättre i en 550i istället för M5?
För egen del behöver jag en för att köra till/från jobbet säkert varje dag, ca 75 km enkel väg.
Racerbil är således inget jag eftersträvar, men frågan är om det räcker med 540i eller om man ska välja 550i direkt? Är det bara motorn som skiljer mellan dessa?

Toppen