Sorry menade Park Inn.Om inte jag minns fel ligger väl ett Radisson i Sea Point och det andra i Green Point/Waterfront?
Sorry menade Park Inn.Om inte jag minns fel ligger väl ett Radisson i Sea Point och det andra i Green Point/Waterfront?
Hur är säkerheten i området som kallas för City Centre samt Zonnebloem?
Oktober är osäkert, om du vill vara säkrare på sol och uppåt 25 grader - satsa på mitten av november och framåt.Vi besökte Kapstaden i skiftet februari/mars i år. Det var perfekt klimat då tyckte vi, vi badade tom i havet! Det var lugnt på vägarna och inte speciellt mycket köer till Taffelberget eller Godahoppsudden. Vi önskar åka dit i höst igen men vet inte vilken månad som är bäst! Är det för kallt i oktober? Vi funderar också på början av december men jag har läst att sydafrikanerna har semester då. Är hotell och restauranger dyrare och mer fullbokade då?
Vi önskar bara strosa runt i Kapstaden och Stellenbosch samt besöka vingårdar. Samt besöka pingvinerna på Boulders Beach igen såklart!![]()
Härliga nyheter! Undrar hur Award-tillgängligheten kommer se ut.Goda nyheter för oss som gillar Kapstaden! Austrian börjar flyga Wien - Kapstaden tisdag och lördag fr o m OCT18 med B777.
Vienna – Cape Town OS 31 Tuesday and Saturday 10:15 a.m. – 10:40 p.m.
Cape Town – Vienna OS 32 Wednesday and Sunday 12:20 a.m. – 10:50 a.m.
Om man utgår från dagens tidtabell för connecting flights blir det bra transfertider från t.ex. Stockholm, cirka 1h min på nedresa och 2h på återresa.
Austrian Airlines to Launch Flight Service to Cape Town and Tokyo
Goda nyheter för oss som gillar Kapstaden! Austrian börjar flyga Wien - Kapstaden tisdag och lördag fr o m OCT18 med B777.
Vienna – Cape Town OS 31 Tuesday and Saturday 10:15 a.m. – 10:40 p.m.
Cape Town – Vienna OS 32 Wednesday and Sunday 12:20 a.m. – 10:50 a.m.
Om man utgår från dagens tidtabell för connecting flights blir det bra transfertider från t.ex. Stockholm, cirka 1h min på nedresa och 2h på återresa.
Austrian Airlines to Launch Flight Service to Cape Town and Tokyo