Senaste nytt

Konstig seat map på Turkish Airlines

På samma ämne, jag skulle ha flugit TK15 IST-GRU idag (30 maj), råkade dock försova mig så är ombokad imorgon istället. Reagerade på seatmapen, både i appen och på ARN igår, business hade en 2-2-1 config? På en 777-300ER känns det väldigt konstigt. Nu fick jag tyvärr inte utvärdera den live på grund av min lilla blunder imorse och min flight imorgon är det den vanliga 2-3-2 configen på i incheckningen.

Någon som har en förklaring? Har de kvar planen de tidigare leasade från Thai så det skulle ha varit en sådan kärra med F seating?

Lite sent men det är standard 2-2-2 på TK's B777 och A330.
Flög 777 Manila-Istanbul och 330 Istanbul-Bangkok i torsdags i förra veckan. :)

Har Turkish Airlines inte 2-3-2 konfig i Business class på deras Boeing 777-300ER?

Doktorn har helt rätt som vanligt. :D
Det ser man ju här, själv är man alltid för insnöad på sin egna plats. :p

20170517_003001.jpg

Jodå, Singapore Airlines ligger högt över Turken men omständigheterna och intjäningen till Elite Plus har blivit prioriterat.
Måste ändå säga att Turkish mjuka sida ombord har höjts till 90%.
Flighten mellan Manila och Istanbul i maj var fantastisk på allt, 9/10 medan benet till Arlanda var knappt snudd under en trea men då i economy.
Stockholm Istanbul i förra veckan var på topp och benet ner till Bangkok något lägre än MNL-IST, inte dåligt men inte I närheten, säg 7,5-8/10, båda i C.

Om variationen under en vecka var som att man byter underkläder varje dag så är det en bra liknelse för några år sedan.
Turkish försöker verkligen efter år med elände på den mjuka sidan.
Hoppas bara de gör detsamma med en del annat oxå så blir det nog bra. :)

Toppen