Senaste nytt

Konstig seat map på Turkish Airlines

Smuffe

Medlem
Nu är det här inte en fråga som generellt gäller för EF, även om de är inblandade.
Det rör mer Turkish Airlines och deras värdelösa sida för val av plats...

I EF står det att X platser finns tillgängliga.
Jag kikar på Istanbul - Bangkok den 15 juni på TK68.
Rad 2 J+K finns lediga men i seat map på Turkish så är det samtliga platser på J+K utöver de bokade på rad 1 borta och det ser bedrövligt ut...

Ska man kontakta Turkish biljettkontor så att kan ordna den plats man vill ha om EF stämmer överens med verkligheten?

I övrigt så gillar jag EF och tack vare WS och tips å knåp från Doktorn så använder jag den mer och mer.

@Mod... Flytta inlägget till lämplig tråd om den passar bättre där. :)

Trevlig kväll!
 

agehall

Medlem
Rad 2 J+K finns lediga men i seat map på Turkish så är det samtliga platser på J+K utöver de bokade på rad 1 borta och det ser bedrövligt ut...
Jag begriper inte vad som är ledigt var, men rent praktiskt - kan du inte välja platserna så har antagligen EF fel. Seatmaps är inte speciellt tillförlitliga enligt min erfarenhet. Det jag använder ExpertFlyers seatmaps till är att titta på layout i kabinen, inget annat.
 

Dr. Miles

Expert
I EF står det att X platser finns tillgängliga.
Jag kikar på Istanbul - Bangkok den 15 juni på TK68.
Rad 2 J+K finns lediga men i seat map på Turkish så är det samtliga platser på J+K utöver de bokade på rad 1 borta och det ser bedrövligt ut...

Ska man kontakta Turkish biljettkontor så att kan ordna den plats man vill ha om EF stämmer överens med verkligheten?
På Turkish Airlines TK68 från Istanbul till Bangkok 2017-JUN-15 (natten av 2017-JUN-14).

På ExpertFlyer:

Screenshot20170514 03 TK.png


På Expedia:

Screenshot20170514 04 TK.png


På Turkish Airlines webbsida:

Screenshot20170514 05 TK.png



Det är något skumt på seatmapen av Turkish Airlines webbsida.
 
Last edited:

Smuffe

Medlem
Det är inte att platserna är upptagna utan de saknas helt och layout för A330 på Turkish hemsida stämmer inte alls...
Seat map ser sjukt keff ut om jag får uttrycka mig så.
Capture+_2017-05-15-03-44-19.png

Jag är även skeptisk till seat map för A320/321 som antyder att det är 2+1 och inte 2+2 i business som jag minns att det är. Eller har det ändrats?
Capture+_2017-05-15-03-41-29.png
 

Smuffe

Medlem
Tvåa på bollen. :)
Blir å höra med biljettkontoret här i Manila på tisdag innan flyget går.
 

johhenrik

Medlem
TK IT, de dom får SAS nya hemsida att framstå som ett tekniskt vidunder... ;)

Detta fel har funnits ett tag. Bara ytterligare en sak som inte funkar som det ska på deras Web. :)
 

JohannesE

Medlem
På samma ämne, jag skulle ha flugit TK15 IST-GRU idag (30 maj), råkade dock försova mig så är ombokad imorgon istället. Reagerade på seatmapen, både i appen och på ARN igår, business hade en 2-2-1 config? På en 777-300ER känns det väldigt konstigt. Nu fick jag tyvärr inte utvärdera den live på grund av min lilla blunder imorse och min flight imorgon är det den vanliga 2-3-2 configen på i incheckningen.

Någon som har en förklaring? Har de kvar planen de tidigare leasade från Thai så det skulle ha varit en sådan kärra med F seating?
 
Toppen