Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Vart syns detta? Har använt kortet flitigt men allt jag ser är det här.

6715fb23cb3d34375e44b4ac6df397b3.jpg
Välj datum och tryck på Sök!

Det går ut efter grace perioden hos sas, viket är 3 månader efter att den riktiga statusen går ut. 10/18 innebär i slutet på den månaden, alltså 31/10.

Det verkar som de som inte har någon status får kort som är giltiga betydligt längre, men har man status hos sas så styrs det av den statusen slutdatum.
Min grace går ut 6/17 och idag kom nytt kort med 10/18, så verkar vara lite kaos :)
Dvs plötsligt, för mig, ny grace deadline?
I augusti får jag nytt kort igen för då har mina MIA poäng och AMEX poäng trillat in vilket ger 45.000 poäng här i sommar, så då får jag mitt tredje premium kort sen början på juni: EBG kort->EBS kort->EBG kort :)
Mycket plast blir det

Ansökte 15 maj. Fortfarande inget svar. "Inom några dagar", my ass.
15 maj var det ju fortfarande inte officiellt släppt. Det gick ju ut endast till ett gäng pilottestare samt de här på BC som var riktigt snabba att anmäla sig direkt på morgonen. Därefter stängde SEB Kort kranen och de som lyckades anmäla sig, typ före lunch, fick gå med in i pilottesten men alla andra stängdes ute. Det låter som om du ansökte för sent och inte kom med i pilottestet och därefter har nog din ansökan inte behandlats. Alla andra som sökt 1 jun eller senare har fått väldigt snabba besked. Jag tror din ansökan fastnat, den kom inte med i pilottestet och fördes heller inte över till den ordinarie ansökningsperioden. Jag tycker du borde ringa in och lösa det här. Det tar inte en månad att få svar på en kreditkortsansökan!

Last edited:
Idag kom EBS-kortet med giltighetstid till 10/18 vilket gör mig mer nyfiken, vilken parameter bestämmer giltighetstiden? Har EB-brytpunkt 1/8.

Någon mer som inte fått Pointearner-kortet än? Gått 2 veckor sedan beställning imorgon...

Det "gamla" kortet accepterades inte i Samsung Pay men det gör åtminstone det nya. Någon som testat det eller vanlig kontaktlös betalning? Smidigt?

Jag har premium inlagt i samsung pay. Både i klockan och telefonen. Har använt pay sen det släpptes i mars. Sjukt smidigt. Speciellt med klockan.

Toppen