Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Har använt mitt kort 4-5 ggr per dag i USA de senaste 6 dagarna och inte haft något som helst problem.

Har gjort lite köp online ikväll och haft strul. Först blivit nekat men vid ett nytt försök har det gått igenom fint.
Lite inkörningsproblem över lag? Borde ju inte vara. Kort är ju inte något nytt för SEB direkt..,

Man ska få
  • 25 Extrapoäng/100 kronor när du köper flygbiljetter hos SAS
Jag tror mig ha sett nånstans att det är 25 poäng per hundring på "alla köp på sas.se" eller nån formulering åt det hållet.

Kan någon bringa klarhet i detta? Får jag 25 poäng per hundring även när jag betalar för annat än flygbiljetter på sas.se?

Jag försökte nyss köpa 1000 extrapoäng till kampanjpriset 170 kronor, bara för att testa om jag även skulle få 25 (x2) extrapoäng för köpet med Mastercard. Köpet gick inte igenom med MC (men det funkade med Amex) och nu har SAS lovat kolla på problemet (efter att MC konstaterat att felet inte låg hos dem).

Fick också mitt idag, beställde 1/6 ca 09:20, bor norra Stockholms län... Nya designen med giltighetstid till 06/21.

Blev EBS igår (Amex Elite) men fick såklart EBB-tryck.:rolleyes:
Idag kom EBS-kortet med giltighetstid till 10/18 vilket gör mig mer nyfiken, vilken parameter bestämmer giltighetstiden? Har EB-brytpunkt 1/8.

Någon mer som inte fått Pointearner-kortet än? Gått 2 veckor sedan beställning imorgon...

Det "gamla" kortet accepterades inte i Samsung Pay men det gör åtminstone det nya. Någon som testat det eller vanlig kontaktlös betalning? Smidigt?

Idag kom EBS-kortet med giltighetstid till 10/18 vilket gör mig mer nyfiken, vilken parameter bestämmer giltighetstiden? Har EB-brytpunkt 1/8.

Det går ut efter grace perioden hos sas, viket är 3 månader efter att den riktiga statusen går ut. 10/18 innebär i slutet på den månaden, alltså 31/10.

Det verkar som de som inte har någon status får kort som är giltiga betydligt längre, men har man status hos sas så styrs det av den statusen slutdatum.

Då har jag gjort första köpet på SAS med MC Premium. En t&r i plus till LAX/lLAS gav nästan lika mycket poäng från MC som från SAS. Mumma.
Screenshot 2017-06-14 at 20.23.43.png

Toppen