Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Stad: Bangkok
Hotell: Holiday Inn Express Sukhumvit 11
Problem: När jag kom hem så märkte jag att de hade dragit kostnaden för natten jag bodde där två gånger från mitt kort.
Kompensation: 5000 IHG-poäng
Klagomål framfört: Via mail. Först direkt till hotellet som sa att de inte kunde se någon dubbeldragning och bad mig skicka screenshot på kontoutdrag. När jag skickat det så hörde jag inget från dem på 5 dagar, trots påminnelser, så då kontaktade jag IHGs kundtjänst centralt och då blev det lite bättre fart på dem.
Kompensation föreslagen av: När jag kontaktade dem första gången så begärde jag, förutom att den extra kostnad som de hade dragit skulle betalas tillbaka, att de skulle sätta in 20000 IHG-poäng på mitt konto. Detta motsvarar en natt på aktuellt hotell - eftersom jag hade kunnat råka få betala för en natt extra om jag inte haft koll på kontoutdraget så tyckte jag att det var rimligt att få poäng motsvarande en natt. Blev erbjuden 5000. Förklarade att jag fortfarande ville ha 20000, men där har det för närvarande tagit stopp, så det blir nog bara 5000.
Kompenserades av: Senior Guest Service Leader

Första gången jag blivit drabbad och jag har 40-50 hotellnätter i USA senaste 2 åren.
Väskan ställdes direkt på altanen och sen bar jag allt till tvättmaskinen, så det borde vara safe.
Det är typ så jag tror man bör göra. Jag har runt det dubbla, varav många nätter i NYC som är ökänt för bedbugs, så jag är faktiskt lite imponerad över att jag inte råkat ut för krypen själv (vad jag vet!).

Det är typ så jag tror man bör göra. Jag har runt det dubbla, varav många nätter i NYC som är ökänt för bedbugs, så jag är faktiskt lite imponerad över att jag inte råkat ut för krypen själv (vad jag vet!).
Tro mig du märker det...
Palmer House var för övrigt oskyldiga, de hade kollat rummet..
blog-post-image-bed-bug-bites.jpg

(foto ifrån nätet)

Stad: Chicago
Hotell: Radisson Blu Aqua
Lojalitetssatus: Club Carlson Gold Elite (CCG)
Problem:
- Första kvällen tog det 2h innan room-service anlände (beställde runt 22 och fick sedan maten ganska exakt vid tolvslaget..)
- Fest i rummet bredvid första kvällen vilket gjorde att jag var tvungen att ringa ner till Receptionen eftersom jag inte kunde sova.
- Hade sen check out till 15:00. vid 12.00 så slutade min nyckel ändå att fungera. Gick ner till receptionen och bad dem aktivera den men de lyckades ändå inte... Så fick åka upp 4 gånger och försöka innan jag sa till dem på skarpen att de personligen få följa med mig upp och öppna dörren nu.
Kompensation: Roomservicenotan revs helt och hållet ($45), min minibarnota revs helt och hållet ($5) samt att jag får en complimentary room upgrade vid min nästa vistelse (utöver CCG-förmånen)
Klagomål framfört: På plats vid betalning av hotellvistelsen.
Kompensation föreslagen av: "Customer Service Representative"
Kompenserades av: "Customer Service Representative".

Jag accepterade kompensationen direkt då jag tyckte den var vettigt.

Stad: Chisinau
Hotell: Radisson Blu Leogrand Hotel
Lojalitetssatus: Club Carlson Gold Elite (CCG)
Problem:
- Andra kvällen var vattnet i jacuzzin kallt (ca 20 grader) pga rengöring av jacuzzin Jag förklarade för managern att vi bokade detta hotellet till stor del för att de hade jacuzzi eftersom det är bland det bästa vi vet!
- Vi önskade äta frukost på rummet och hängde ut frukostlappen på kvällen. Men ingen hämtade in lappen under natten vilket resulterade i att vi fick frukosten en timme för sent och fick slänga i oss maten.
Kompensation: För jacuzzistrulet fick jag och min fru en varsin "Swedish massage". Väldigt generöst!
Frukostnotan revs.
Klagomål framfört: Direkt när problemen uppkom.
Kompensation föreslagen av: "Hotel manager". Först ville hon kompensera jacuzzin genom att ge min fru halva priset på en massage, men det var lite snålt tyckte jag. Sen kontrade hon helt plötsligt med en varsin gratis massage.
Kompenserades av: "Hotel manager".

Hej, jag bor på hotell just nu och önskar förslag på vad jag kan begära i kompensation för mitt problem.

Stad: Trondheim
Hotell: Radisson BLU
Lojalitetsstatus: CCG
Problem: Jag bokade hotellet i samband med Club Carlson hade en kampanj (2017-05-10) att man skulle få köra en Tesla under en timme om man bodde på Radisson BLU hotell i Norge. Anmälde mig till detta med datum jag bodde på Radisson BLU i Trondheim och fick kvittens av Tesla. Problemet är att hotellet aldrig hade hört talas om denna kampanj och inte kunde erbjuda detta, och sa att dom haft många problem med Cluv Carlson kampanjer...

Hej, jag bor på hotell just nu och önskar förslag på vad jag kan begära i kompensation för mitt problem.

Problem: Jag bokade hotellet i samband med Club Carlson hade en kampanj (2017-05-10) att man skulle få köra en Tesla under en timme om man bodde på Radisson BLU hotell i Norge. Anmälde mig till detta med datum jag bodde på Radisson BLU i Trondheim och fick kvittens av Tesla. Problemet är att hotellet aldrig hade hört talas om denna kampanj och inte kunde erbjuda detta, och sa att dom haft många problem med Cluv Carlson kampanjer...
50000 Club Carlson-poäng.

Jag antar att det är denna kampanj?
Test drive a Tesla at Radisson Blu this summer | Tesla

Fanns det ingen kontaktinformation eller annan information om hur tid/plats för testkörningen skulle arrangeras i bekräftelsen du fick från Tesla? Jag tolkar det som att kampanjen är mellan Tesla och Club Carlson centralt, så jag gissar att det är svårt att få hotellet att kompensera, utan du blir nog tvungen att ta det med kundtjänst centralt.

Jag antar att det är denna kampanj?
Test drive a Tesla at Radisson Blu this summer | Tesla

Fanns det ingen kontaktinformation eller annan information om hur tid/plats för testkörningen skulle arrangeras i bekräftelsen du fick från Tesla? Jag tolkar det som att kampanjen är mellan Tesla och Club Carlson centralt, så jag gissar att det är svårt att få hotellet att kompensera, utan du blir nog tvungen att ta det med kundtjänst centralt.
Håller med. Så som erbjudandet är formulerat tycker jag inte att man kan kräva hotellet på kompensation, utan det är snarare Tesla som är de skyldiga.

Toppen