Thornado
Medlem
Stad: Bangkok
Hotell: Holiday Inn Express Sukhumvit 11
Problem: När jag kom hem så märkte jag att de hade dragit kostnaden för natten jag bodde där två gånger från mitt kort.
Kompensation: 5000 IHG-poäng
Klagomål framfört: Via mail. Först direkt till hotellet som sa att de inte kunde se någon dubbeldragning och bad mig skicka screenshot på kontoutdrag. När jag skickat det så hörde jag inget från dem på 5 dagar, trots påminnelser, så då kontaktade jag IHGs kundtjänst centralt och då blev det lite bättre fart på dem.
Kompensation föreslagen av: När jag kontaktade dem första gången så begärde jag, förutom att den extra kostnad som de hade dragit skulle betalas tillbaka, att de skulle sätta in 20000 IHG-poäng på mitt konto. Detta motsvarar en natt på aktuellt hotell - eftersom jag hade kunnat råka få betala för en natt extra om jag inte haft koll på kontoutdraget så tyckte jag att det var rimligt att få poäng motsvarande en natt. Blev erbjuden 5000. Förklarade att jag fortfarande ville ha 20000, men där har det för närvarande tagit stopp, så det blir nog bara 5000.
Kompenserades av: Senior Guest Service Leader
Hotell: Holiday Inn Express Sukhumvit 11
Problem: När jag kom hem så märkte jag att de hade dragit kostnaden för natten jag bodde där två gånger från mitt kort.
Kompensation: 5000 IHG-poäng
Klagomål framfört: Via mail. Först direkt till hotellet som sa att de inte kunde se någon dubbeldragning och bad mig skicka screenshot på kontoutdrag. När jag skickat det så hörde jag inget från dem på 5 dagar, trots påminnelser, så då kontaktade jag IHGs kundtjänst centralt och då blev det lite bättre fart på dem.
Kompensation föreslagen av: När jag kontaktade dem första gången så begärde jag, förutom att den extra kostnad som de hade dragit skulle betalas tillbaka, att de skulle sätta in 20000 IHG-poäng på mitt konto. Detta motsvarar en natt på aktuellt hotell - eftersom jag hade kunnat råka få betala för en natt extra om jag inte haft koll på kontoutdraget så tyckte jag att det var rimligt att få poäng motsvarande en natt. Blev erbjuden 5000. Förklarade att jag fortfarande ville ha 20000, men där har det för närvarande tagit stopp, så det blir nog bara 5000.
Kompenserades av: Senior Guest Service Leader