Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Är det nån som tankat och fått dubbeldipp efter migreringen av Eurobonus som SAS gjorde i maj?
Jag tankade 14 maj och har bara fått poäng en gång. Brukar trilla in efter nån vecka igen.
Misstänker att det här "felet" nu är fixat tyvärr...

Jag får min månadspoäng runt den 2-3-4-5-6 i månaden. Vi väntar lite till tycker jag :)

Det är inte samma sak
Jag tankade två gånger på Preem i helgen. Jag har fått poäng för båda gångerna.
En gång i månaden får jag alla poäng jag har tankat för en andra gång, dubbeldippen. (?)

Annars kan du förklara vad du menar, så blir det lättare att hjälpa till.

Jag tankade två gånger på Preem i helgen. Jag har fått poäng för båda gångerna.
En gång i månaden får jag alla poäng jag har tankat för en andra gång, dubbeldippen. (?)

Annars kan du förklara vad du menar, så blir det lättare att hjälpa till.
Det har varit ett fel i systemet som ger dig poäng två gånger för varje tankning. Alltså fyrdubbla poäng. Utöver det kommer sen poäng månadsvis för själva spenden. Läs uppåt i tråden så förstår du :)

Jag försökte få ett nytt EB-kort utan TravelCash (för att kunna fortsätta dubbeldippa på Preem), men enligt SAS kundtjänst har de slutat erbjuda kort utan chip. HUACA på den eller är stämmer det?

Jag har inte heller fått "månadsklumpsumman" av poäng från Preem i början av denna månad, så vi är väl kanske nere i avsedda(?) 2 poäng/liter med det nya datasystemet. Typiskt enhancement (dvs ofördelaktigt för medlemmarna).

Jag har inte heller fått "månadsklumpsumman" av poäng från Preem i början av denna månad, så vi är väl kanske nere i avsedda(?) 2 poäng/liter med det nya datasystemet. Typiskt enhancement (dvs ofördelaktigt för medlemmarna).

Samma här.. inte fått månadsklumpen senaste 2 månaderna..

Jag ringde Preem i ett annat ärende och passade på att fråga om mina uteblivna poäng från början av denna månad (kom som vanligt förra månaden). Kvinnan i kundtjänst hävdade att det var ett tillfälligt överföringsfel som skulle vara fixat tills nästa vecka. Bara att hålla tummarna för att hon har rätt.

Jag försökte få ett nytt EB-kort utan TravelCash (för att kunna fortsätta dubbeldippa på Preem), men enligt SAS kundtjänst har de slutat erbjuda kort utan chip. HUACA på den eller är stämmer det?
Jag fick ett kort utan chip så sent som för en månad sen. De hann dock skicka två med chip först, trots att jag tydligt förklarade att jag inte ville ha med chip. Det går inte att beställa via hemsidan, eftersom det då är ett chipförsett kort som kommer. Mitt tips är att ringa till kundtjänst igen och förklara läget för dem, samtidigt som du får hoppas på att du talar med någon som har en hjärna.

Toppen