Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Jag håller med. Inte jättepopulärt hos min sambo. Konstiga är att jag inte kunna hitta något om detta på preems hemsida eller fått någon info om liknande av preem..

På min senaste amex räkning stod det att man inte längre får poäng på när man drar amex på preem. Jag kan inte kolla för min aktivitetslista släpar. Har dock fått en gång poäng för att jag drog eurobonus.
Stod det på Amex räkningen?!?, dom har väl absolut ingenting att göra med SAS/Preem samarbetet.
Menar dom kanske att man inte längre får Amex poäng på preem inköp?, det vore konstigt i så fall, men inte det konstigaste man sett...

Så här står det.

Från och med den 1 mars upphör den rabatt American Express Kortmedlemmar har fått i samband med tankning av drivmedel hos Preem. Men du kan fortfarande få drivmedelsrabatt och andra erbjudanden på Preems stationsutbud genom att ansluta ditt American Express-kort till Preem. Rabatterbjudandet är på 15 öre per liter drivmedel på bemannade stationer och 5 öre på Preems automatstationer. Rabatten utbetalas i form av en bonuscheck som skickas till dig så fort du kommit upp i 25 kronor. Läs mer på Preem.

Så här står det.

Från och med den 1 mars upphör den rabatt American Express Kortmedlemmar har fått i samband med tankning av drivmedel hos Preem. Men du kan fortfarande få drivmedelsrabatt och andra erbjudanden på Preems stationsutbud genom att ansluta ditt American Express-kort till Preem. Rabatterbjudandet är på 15 öre per liter drivmedel på bemannade stationer och 5 öre på Preems automatstationer. Rabatten utbetalas i form av en bonuscheck som skickas till dig så fort du kommit upp i 25 kronor. Läs mer på Preem.
Ahh, det är rabatten som försvinner då, och inte EB poängen!

Ahh, det är rabatten som försvinner då, och inte EB poängen!
Precis. Den här rabatten gavs bara till dem som inte fick bonus på annat sätt, tog man EB-poäng så fick man inte rabatten.

Nej nu får ni reda ut det här pöjkar! Jag måste tanka i morgon på väg hem från Norge!

Skämt å sido: Jag har fått poäng 3-4:e varje månad, förutom april då jag fortfarande inte fått så antar att det inte fungerar. Jag har alltså bara kopplat Preem till mitt Amex Elite och drar inget vanligt Eurobonuskort först.

Idag dök det upp 339 poäng från Preem i SAS appen daterat 5 april. Så det verkar fungera fortfarande, tankade därför fullt på Preem idag igen. :)

Toppen