Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Jag är med. Problemet bör då finnas hos sas ?
Ja det är jag helt övertygad om.

Om du tänker så här:
Med ditt MC kanske du har shoppat ihop 20.000 poäng, men på ditt Amex och andra sätt har du samlat ihop 180.000 poäng.
MC sidan visar bara upp att du har tjänat ihop 20.000 poäng med deras mastercard, medan din profil hos sas.se visar totalen : 200.000 poäng.
Det är också totala poäng som öppnar upp rabatterna och inte bara vad som kommer från ett mastercard när det gäller flypremium.

MC premium: öppnar access hos sas.se gällande flypremium
EB saldo : öppnar rabattnivåerna i flypremium.

Därför sker kontrollen hos sas och därför tror jag felet ligger hos dem.

Ja det är jag helt övertygad om.

Om du tänker så här:
Med ditt MC kanske du har shoppat ihop 20.000 poäng, men på ditt Amex och andra sätt har du samlat ihop 180.000 poäng.
MC sidan visar bara upp att du har tjänat ihop 20.000 poäng med deras mastercard, medan din profil hos sas.se visar totalen : 200.000 poäng.
Det är också totala poäng som öppnar upp rabatterna och inte bara vad som kommer från ett mastercard när det gäller flypremium.

MC premium: öppnar access hos sas.se gällande flypremium
EB saldo : öppnar rabattnivåerna i flypremium.

Därför sker kontrollen hos sas och därför tror jag felet ligger hos dem.

Dock visas "ingen information kan ges" när jag går in på mitt poängsaldo i mc appen

En fråga till alls som kan boka med fly premium: hur syns senaste 12 månaders statistik hos er?
För mig ligger allt under flygresor sedan de bytte plattform.

Kan det ha något med saken att göra?

Dock visas "ingen information kan ges" när jag går in på mitt poängsaldo i mc appen

Ok i mc appen tror jag de inte läst in från sas.
När man shoppar med sitt kort tar det ett tag innan det syns i mc appen. Detta då mc och sas ska beräkna din omsättning på kortet, vilket kort det är och vilka poäng regler som ska appliceras.
Är en massa tvåvägskommunikation tills det är klart.

Men för syftet att boka fly premium spelar det ingen roll vad kortets sida visar för status på poäng, utan vad sas.se visar ger accessen till rabatten så länge de bara kan verifiera att du innehar ett mc premium kort.

Så "ingen info kan ges" tror jag du ska överse och ge det någon vecka, kan vara strul med nåt system nu i introduktionen av ett nytt kort. Håller det i sig, ring MC supporten för fel i deras plattform.

Ok i mc appen tror jag de inte läst in från sas.
När man shoppar med sitt kort tar det ett tag innan det syns i mc appen. Detta då mc och sas ska beräkna din omsättning på kortet, vilket kort det är och vilka poäng regler som ska appliceras.
Är en massa tvåvägskommunikation tills det är klart.

Men för syftet att boka fly premium spelar det ingen roll vad kortets sida visar för status på poäng, utan vad sas.se visar ger accessen till rabatten så länge de bara kan verifiera att du innehar ett mc premium kort.

Så "ingen info kan ges" tror jag du ska överse och ge det någon vecka, kan vara strul med nåt system nu i introduktionen av ett nytt kort. Håller det i sig, ring MC supporten för fel i deras plattform.

Det står alltså så på Båda mina kort.
Poängen för det gamla kortet syns men över står "ingen info kan ges".

Sas säger att de inte kan se något kort , varken Amex eller mc kopplat till mitt eb nummer. Detta trots att jag haft dem sedan 2013.

Det står alltså så på Båda mina kort.
Poängen för det gamla kortet syns men över står "ingen info kan ges".

Sas säger att de inte kan se något kort , varken Amex eller mc kopplat till mitt eb nummer. Detta trots att jag haft dem sedan 2013.

Då låter det som att någon datakoppling tappat bort dig. Be mc verifiera till sas att du har 2 kort.
Alternativt borde sas undersöka om de har datan men att du på något sätt försvunnit i inläsningen.

Skicka screenshot till dem som även från din sida bevisar att du är kortinnehavare.

Då låter det som att någon datakoppling tappat bort dig. Be mc verifiera till sas att du har 2 kort.
Alternativt borde sas undersöka om de har datan men att du på något sätt försvunnit i inläsningen.

Skicka screenshot till dem som även från din sida bevisar att du är kortinnehavare.

Jag får göra så. Lär ju ta 100 år att få svar på mail dock.

Tack för all hjälp

En fråga till alls som kan boka med fly premium: hur syns senaste 12 månaders statistik hos er?

Samma för mig. Dock saknas 120000 poäng från min senaste AmEx-bokning samt alla andra poäng efter den 13 maj men systemet verkar ändå ha koll på att jag fått in över 200k.

Flyg 168 169 poäng|

Alltså, det finns ingen chans i helskotta att jag tjänat så många poäng. Men... jag har bokat och avbokat poängresor, kan det vara så att avbokningarna har gett en upptick (av misstag) på detta poängsaldo? I så fall är det enkelt att ta sig över nästa gräns...

Toppen