Har du ett namn på barnläkaren som tycker att det inte är så viktigt med hur mycket salt man ska ge till barn i flera liter när de är magsjuka? Jag är inte helt säker på att han skulle stå för det idag.
Om han på kursen elektrolytbalans hos barn för läkare säger "chansa" så tror jag de flesta youtube-profiler vet bättre.
Men det är klart om du anser och tror att de flesta föräldrar är bättre än Skånes universitetssjukhus, Sachsska barnsjukhuset och Drottnings Silvias barnsjukhus att blanda vätskeersättning - som alla köper in färdigblandad vätskeersättning - eller Karolinska - som blandade den själva tills barnen hamnade på intensiven med livshotande skador - står det dig självklart fritt att spara de 50kr och rekommendera andra att göra detsamma.
Jag anser dock fortfarande att det är bättre att köpa färdigblandad lösning om man ska ge den till barn, och om man ska ge den till vuxna i vart fall ha lite koll på vad man sysslar med.
Barnläkaren är en kvinna, jag kan ordna referens på pm om du vill. Hon jobbar på ett stort universitetssjukhus.
Hur menar du med att "det inte är så viktigt med hur mycket salt man ska ge till barn i flera liter"?
Har jag påstått
1. Att det är oviktigt? Jag har skrivit en specifik mängd.
2. Ge till barn? TS är, som jag förstår det, vuxen. Eller du kanske har andra uppgifter?
Hur menar du med att "han på kursen elektrolytbalans hos barn för läkare säger 'chansa'"?
Det är inget jag har påstått. Jag har inte ens sagt att kursen var till för att behandla barn. Tipset var till för vuxna på resa. Särskilt vänder jag mig mot att du sätter ut citationstecken, det är hittepå från din sida.
Det absurda är att jag ger ett korrekt tips till en vuxen person som är på resa, medan du hävdar att det skulle vara till barn som ligger på svenskt sjukhus. Det är barockt,
@thh.
Lägg ut referens till Karolinska, som ska har blandat vätskeersättning enligt det jag skrivit, och det blev fel. Jag har dessutom aldrig, och skulle aldrig, rekommendera ett svenskt sjukhus att ge barn på slutenvård vätskeersättning på detta sätt. Har du ingen referens, så är det hittepå. Liksom allt annat du påstår. Faktaresistensen har uppenbarligen trängt sig in på bc, suck.