Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta skulle innebära att jag skulle bli EBG for life när/om Eurobonus 3.0 införs nästa år?
Nej. Bara förr att du har ett kort ett år behöver det inte innebära att du själv kvalificerat dig för att få det. Har du tex haft soft landing eller fått ett EBG/EBD ett år så räknas väl inte det.

Men om du har kvalat samtliga år så har du nog en god chans.

Nej. Bara förr att du har ett kort ett år behöver det inte innebära att du själv kvalificerat dig för att få det. Har du tex haft soft landing eller fått ett EBG/EBD ett år så räknas väl inte det.

Men om du har kvalat samtliga år så har du nog en god chans.
Ingen soft landing och de extra baspoängen som vi fick av SAS för något år sedan (2 Europaresor i plus) blev EBD för mig dvs var redan klar EBG.
Dock har jag inte alla år kvalat in till EBG med endast SAS metall utan gjort det med *A om nu detta kan påverka?

Dock har jag inte alla år kvalat in till EBG med endast SAS metall utan gjort det med *A om nu detta kan påverka?
Jag tror inte det påverkar. Det har jag iallafall aldrig sett någon säga. Det skulle ju bli ett himla liv ifall de försökte sig på det - lär ju vara rätt många som då helt plötsligt inte har varit EBG alls ur perspektivet EBG for life...

Utan att ha sett någon info om EB 3.0 så kan jag tänka mig att SAS sätter ett start datum. Kanske samma datum som EB 3.0 startas eller några år bakåt i tiden. Annars blir det ju en massa EBGare som kommer att kosta pengar, nu när SAS ska spara.

Jag kan ju ha fel men ngt att tänka på innan man räknar hem sitt Gold for life.

Det här inspirerade mig att leta upp mina gamla fysiska plastkort (som jag givetvis sparat)...

Måste ha kvalificerat mig första gången 2004, för mitt första guldkort gäller till och med juni 2005. Eller innebär det att jag kvalificerade mig någon gång under året april 2003 till mars 2004? Hursomhaver jag har återkvalificerat mig varje år sedan dess och allt genom flyg, bonus (5000p/20C-flyg hos SAS) eller baspoäng via hotellnätter på Radisson SAS.

Jag hoppas verkligen att det gäller för kvalificering annars blir jag lite ledsen på SAS...

Utan att ha sett någon info om EB 3.0 så kan jag tänka mig att SAS sätter ett start datum. Kanske samma datum som EB 3.0 startas eller några år bakåt i tiden. Annars blir det ju en massa EBGare som kommer att kosta pengar, nu när SAS ska spara.

Jag kan ju ha fel men ngt att tänka på innan man räknar hem sitt Gold for life.
Helt klart, du har en poäng där, men det sitter nog många "10 åriga++ EBG" och snart 60 som hoppas att 3.0 förskjuts lite till.. :)

Var på SAS meet and greet igår i Stockholm. Vi började prata med ansvarig person från Eurobonus och kom in på life time Gold. Nuvarande regler är fyllda 60 år och minimum EBG i 10 år på rad. Man kommer att ta bort åldersgränsen på 60 år och det betyder att alla som har haft minimum EBG 10 år på raken kvalificerar sig till Life Time Gold.

Var på SAS meet and greet igår i Stockholm. Vi började prata med ansvarig person från Eurobonus och kom in på life time Gold. Nuvarande regler är fyllda 60 år och minimum EBG i 10 år på rad. Man kommer att ta bort åldersgränsen på 60 år och det betyder att alla som har haft minimum EBG 10 år på raken kvalificerar sig till Life Time Gold.

Det är väl ungefär vad som kommunicerats ut från SAS sedan en tid tillbaka. Ett frågetecken är om det kommer att finnas några undantag, ex. personer som fått EBG genom kampanjer, med statusgrundande bonuspoäng genom Amex, och rent av personer som fått EBG av EBD eller soft landing.

Än så länge har inget, mig veterligen, kommunicerats officiellt från SAS utan vi får vänta på EBG 3.0. Och när det lanseras är också inte helt säkert... :)

Med nuvarande regler, räcker en sammanhängande 10-åring "någon gång" så att säga innan jag fyllt 60?

Jag fick guld första gången vid 24. Har haft i 8 år nu.

Resmönsret framöver kommer minska betydligt. Är det värt att "kämpa" de kommande två åren för att få ihop en tioåring?

Antar förvissa att under de kommande 28 åren kan mkt hända...
Hade de la serat gold for life efter 10 år oavsett ålder hade ju Varit galet nice (@mankan69) är det offentlig info?

I så fall kommer jag se till göra mileage run etc kommande två år.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen