Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med nuvarande regler, räcker en sammanhängande 10-åring "någon gång" så att säga innan jag fyllt 60?

Jag fick guld första gången vid 24. Har haft i 8 år nu.

Resmönsret framöver kommer minska betydligt. Är det värt att "kämpa" de kommande två åren för att få ihop en tioåring?

Antar förvissa att under de kommande 28 åren kan mkt hända...
Hade de la serat gold for life efter 10 år oavsett ålder hade ju Varit galet nice (@mankan69) är det offentlig info?

I så fall kommer jag se till göra mileage run etc kommande två år.
Observera att det bara är år som du kvalificerat på baspoäng som räknas.
 

squeezen

Medlem
Tack för svar @Canadien @Tobias V B
Jag har bara flugit in mina poäng. Aldrig något kort som gett status.
Har klart haft EBD en viss tid men det är väl "inkluderat" i EBG?
Så det är influgna poäng endast, dock inte allt på SAS metall utan mkt TG, LH, TK, SQ, men majoritet på sas platta
 
EBD räknas som guld, absolut. Så länge man nått mer än det antal baspoäng (från SAS eller *A) som krävdes för guld det året. Segment räknas alltså inte

Osäker på non-redeemable basic points från Amex etc, men skulle tippa på att de räknas.
 

squeezen

Medlem
Kan jag läsa detta i "finstilt nånstans"?
Uppenbarligen om 2 år till i EBG eller högre ger for life, as of now (dvs inte efter 60år fyllda) så är det ju värt att hopa runt för att säkra status redan nu. Allmänt om "fristående 10-åring" är ok men i synnerhet om statusen gäller as of 10 consecutive status, mao jag kan nyttja from 2019
 

fcx

Medlem
Kan jag läsa detta i "finstilt nånstans"?
Uppenbarligen om 2 år till i EBG eller högre ger for life, as of now (dvs inte efter 60år fyllda) så är det ju värt att hopa runt för att säkra status redan nu. Allmänt om "fristående 10-åring" är ok men i synnerhet om statusen gäller as of 10 consecutive status, mao jag kan nyttja from 2019

Finns inget formaliserat om nya EBG for life än, eftersom det inte är lanserat. Det enda som finns är det som Eivind et. al sagt på de olika eventen.
 

squeezen

Medlem
Well, han har ju kallats Bagdad Bob minstven gång på forumet och jag tror på honom mindre än tomten...

Min period som EBD går ut i mars och jag kommer inte förnya. Efter det torde jag då ha ett år kvar att jobba in guld. Vilket såklart ska göras.

Har någon här i forumet redan fått GFL (gold for life), trots inte fyllda 60?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen