Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Til QRs Privilege Club bliver det vist (16+12+8+10? +10?) x 2 = ca. 112 Q-Points (KOI og ABZ findes ikke i deres Q-calculator). Ikke alverden...

är du säker på att du verkligen tjänar Q-points för Logan air (som inte är One World member) flighter även om det är med BA flight code?

är du säker på att du verkligen tjänar Q-points för Logan air (som inte är One World member) flighter även om det är med BA flight code?
Nej - det havde jeg overset. Det var blot et hurtigt "shot from the hip".
Har haft samme problem for nyligt med Bangkok Airways der af og til optræder som partner / codeshare, men kun i yderst specielle tilfælde bliver krediteret til QRs FFP (Priv. Club)

Efter en hel del bokat med Qatar behövs nu 305 TP och fyra flighter med British Airways / Iberia.

Några förslag på hur man kan få det billigast eller hyfsat billigt men bekvämt... Är i regel inga problem att starta från vart som helst i Europa dit man tar sig med relativ enkelhet...

Efter en hel del bokat med Qatar behövs nu 305 TP och fyra flighter med British Airways / Iberia.

Några förslag på hur man kan få det billigast eller hyfsat billigt men bekvämt... Är i regel inga problem att starta från vart som helst i Europa dit man tar sig med relativ enkelhet...
T o r till Miami från ARN med BA+AA går att hitta i Business för kring 17,000 SEK. Ger 2*40 plus 2*140. Finns kanske billigare destinationer men Miami är iallafall trevligt och stabilt klimat.

4 BA var det oxo ja, hittar ovan rutt med 3 BA på ITA Matrix med 1 el 2 nätter i Miami. Borde gå att finna ren BA till detta pris också.

Last edited:
Hej,

Nu är vi i det läget att jag har 280 tier och min fru 560. Har kollat lite på om vi skulle göra en sväng till Manchester för att jag skulle bli brons och hon silver. Men när jag söker på BA så får jag bara upp alternativ i "O" klass som bara ger 5 tier points, om vi inte väljer business förstås.

Nån som har ett förslag för att enklast/billigast få tag på de sista "tierna" som vi behöver? Hon delar inte riktigt mitt intresse och skulle inte ge sig ut själv. Vi utgår från Göteborg.

Om du ringer och bokar så kan du boka i näst lägsta klassen som ger 10 TPs.
Så länge det finns kvar biljetter i lägsta klasserna går inte dessa att boka online.
Brukar inte kosta speciellt mycket mer (160kr för en resa med 2 segment jag gjorde det nyligen)

Economy lowest (Q, O, G) 5
Economy low (K, L, M, N, S, V) 10
Economy flexible (Y, B, H) 20

Behöver lite hjälp med förslag på någon TP-run i Asien.
Jag befinner mig i Beijing i slutet av september och behöver lite tips på
hur man skulle kunna utnyttja tiden för att behålla mitt BAEC Gold..
Avresa tidigast lördag morgon 23/9 och tillbaka till PEK senast under
tisdagen 26/9. Har försökt titta på resor från Peking, Seoul och Taipeh
men inte hittat något vettigt. Uppskattar ev. tips ! Önskemålet är en
intjäning på 350-400 TP men det är ju även en pris- och tidsfråga.

Behöver lite hjälp med förslag på någon TP-run i Asien.
Jag befinner mig i Beijing i slutet av september och behöver lite tips på
hur man skulle kunna utnyttja tiden för att behålla mitt BAEC Gold..
Avresa tidigast lördag morgon 23/9 och tillbaka till PEK senast under
tisdagen 26/9. Har försökt titta på resor från Peking, Seoul och Taipeh
men inte hittat något vettigt. Uppskattar ev. tips ! Önskemålet är en
intjäning på 350-400 TP men det är ju även en pris- och tidsfråga.
Man kan hoppas att Malaysia Airlines kommer med bra priser i Business class med sina Deals of the day, men det vet man inte när den kommer...

Toppen