Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Taipei/Seoul-Jakarta/Bali brukar kosta ok, sök o boka via Cathays egen webb. 360TP

+1 på den. Taipei till bali/jakarta/surabaya ger 360TP för runt 4000kr. Har man mer tid (och vilja) tar man en Malaysian deal till colombo och sedan en CX flight till indonesien....

Man kan hoppas att Malaysia Airlines kommer med bra priser i Business class med sina Deals of the day, men det vet man inte när den kommer...

Ja, man hoppas lite på Malaysian - de har haft många bra deals från Colombo men det
hjälper mig inte. Borde (?) vara nya deals imorgon.

@nlu @RobRoy
Självklart! Hade helt förträngt dessa möjligheter trots att jag för 2-3 år sedan gjorde
ett försök som fick avbrytas redan efter första sträckan på grund av en tyfon. Har
bokat TPE-HKG-CGK och hoppas på bättre lycka denna gång.. Tack för tipset!

Funderar på att boka denna resa som jag meckat ihop när det blir ny kvalificeringsperiod för BA.
Bör ge 680 TP för 11671 sek, vilket verkar helt ok.

Räknas flighterna mellan HEL-LHR som BA metall när de har BA nummer?, trots att de är AY som flyger. Samma sak med IB JFK-LHR (AA som flyger)...?
Vill ju gärna få ihop de fyra segmenten också :)

Notera att BOS-JFK är med A321 transcon och att man får first sätena... testade att boka via AA och fick då välja de 5 första raderna med 1-1 config. Går att boka annan routing så man får den åt båda hållen...
IMG_7108.JPG

Räknas flighterna mellan HEL-LHR som BA metall när de har BA nummer?, trots att de är AY som flyger.

Samma sak med IB JFK-LHR (AA som flyger)...?
Vill ju gärna få ihop de fyra segmenten också :)

Iberia flightflightnummer räknas bara för flights operated by Iberia, including franchises*

(under How many Tier Points do I need for each tier? )

BA flights are:
  • flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer
  • codeshare flights on other carriers with a BA flight number
  • flights operated by Iberia, including franchises* , with an IB flight number

About Tier Points | Executive Club | British Airways

* Air Nostrum,Iberia Express

Toppen