Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
OK, var på classic.sas.se som jag inte såg mina vouchers men nu ser jag den ena på nya sas.se.
Dock är utgångsdatum helt galet på den...
upload_2017-5-15_15-45-43.png

Kanske inte ett direkt svar på din fråga men när jag ringde nyss för att verifiera mina två vouchers och utgångsdatum så påstod hon att man från idag kan resa utanför tidsperiodens giltighet så långt fram det finns biljetter släppta. För mig en riktigt bra nyhet! Möjligtvis har detta redan avhandlats på forumet.
Den var intressant då min ena voucher också går ut 2017-12-31 och jag tänkte boka en resa till nästa vår...
Skulle vilja använda den "gamla" till det och spara min nya. Med tanke på att man får fel utgångsdatum på webben nu så är det dock svårt att veta vilken som jag ser där.
Men om detta stämmer så kan jag trots allt boka med Tallin och få "rätt" voucher :)

Kanske inte ett direkt svar på din fråga men när jag ringde nyss för att verifiera mina två vouchers och utgångsdatum så påstod hon att man från idag kan resa utanför tidsperiodens giltighet så långt fram det finns biljetter släppta. För mig en riktigt bra nyhet! Möjligtvis har detta redan avhandlats på forumet.
Den var intressant då min ena voucher också går ut 2017-12-31 och jag tänkte boka en resa till nästa vår...
Det här knepet har funnits väldigt lång tid. Så länge man bokar på SAS webbsida kan man göra det så.
Det är kanske dags att skriva detta i första inlägget?

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Frågan är, fungerar det verkligen på Star Alliance award?

Jag ringde och fick det bekräftat av ytterligaren en kundtjänstmedarbetaren. Kändes lite osäkert att riska sina vouchers på en persons information.

Det är en nyhet som gäller från och med idag. Man kan boka en Star Alliance award-resa där resan får vara utanför giltighetstiden för vouchern man applicerar. Självfallet går det inte att göra några ändringar när väl giltighetstiden har passerats.

(Villkoren på Amex hemsida är inte uppdaterade).

Jag ringde och fick det bekräftat av ytterligaren en kundtjänstmedarbetaren. Kändes lite osäkert att riska sina vouchers på en persons information.

Det är en nyhet som gäller från och med idag. Man kan boka en Star Alliance award-resa där resan får vara utanför giltighetstiden för vouchern man applicerar. Självfallet går det inte att göra några ändringar när väl giltighetstiden har passerats.

Bokade själv en resa idag och passade på att fråga om mina två vouchers giltighetstid samt om hon vet varför vissa får längre giltighetstid än intjänandeår plus nästföljande. Hon sa att hon noterat detta men inte vet varför utan att det är upp till Amex. Lite skumt att hon inte sa något om ovan.. Men låter ju grymt om så är fallet. Inte alltid så lätt att boka nyårsresan annars om man inte kan ta någon stor kostnad på kortet i januari.

Och där fick jag nytt hopp om nyårsresan då jag bytt jobb och inte kan få någon ny voucher i år utan bara har en kvar från i fjol!
Det vore fantastiskt underbart om det går att boka hemresa efter 31.12.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen