Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan i stort sätt bara boka Singapore First på 2 sträckor och det är till och från Jakarta och Brunei. Manilla ska också gå men aldrig sett tillgänglighet. Övriga linjer med de angivna flygplans typerna går inte att boka Award på med eurobonus.
Tack Palmen för ett konstruktivt svar! Jag visste också vad som INTE går att boka, men inte vad som faktiskt återstår.

Ledsen om jag tar upp något som redan har avhandlats (högst troligt).

Jag har en voucher som enligt brevet jag fick från Amex, går ut 2017-12-31.
När jag är inne och letar bonusbiljetter på sas.se kan jag kryssa i att jag har en 50%-voucher, även på resor framme i mars 2018.

Hur ska jag tolka det?
Boka på och se om det går igenom?
Någon här som har lyckats?

Om jag lyckas boka nu och får en voucher till (om någon månad) finns risken att den dras i mars när det upptäcks att vouchern jag har bokat med är för gammal?

Någon som vet?

Tack på förhand.

När jag är inne och letar bonusbiljetter på sas.se kan jag kryssa i att jag har en 50%-voucher, även på resor framme i mars 2018.

Hur ska jag tolka det?

Om jag lyckas boka nu och får en voucher till (om någon månad) finns risken att den dras i mars när det upptäcks att vouchern jag har bokat med är för gammal?

Någon som vet?

Tack på förhand.
Det är riktigt att det är redan avhandlats för länge sedan (till och med i tidigare trådar).

Man kan boka en bonusresa med Amex voucher som går ut det här året men avresa senare än 31 dec, så länge man gör det på SAS webbsida.
Det går dock inte att ändra bokningen efter 31 dec då Amex vouchern har redan gått ut.

Fortfarande omöjligt att förboka säten på 2-4-1 awards på sas.se. Har försökt workaround på classic men får bara upp trasiga seat maps som ej är klickbara. Denna design känns som från millennieskiftet.

Någom som vet om det är avgift på att ringa Tallin och be dom förboka säten?

Fortfarande omöjligt att förboka säten på 2-4-1 awards på sas.se. Har försökt workaround på classic men får bara upp trasiga seat maps som ej är klickbara. Denna design känns som från millennieskiftet.

Någom som vet om det är avgift på att ringa Tallin och be dom förboka säten?
Tror även vanliga sas supporten kan byta säten. Via guld/diamond support mallen eller kanske till och med chatten.

Tror inte Tallinn tar betalt för det men du går sitta i kö..

Mina 2-4-1 voucher kommer inte upp när man ska boka award-resa på sas.se nu efter uppdateringen av Eurobonus.
Nån annan som får det felet?

Mina 2-4-1 voucher kommer inte upp när man ska boka award-resa på sas.se nu efter uppdateringen av Eurobonus.

Kolla om du har "Kampanjer finns tillgängliga Läs mer" längst upp på sidan.

Klickar jag på den så kan jag välja min voucher.

upload_2017-5-15_15-27-51.png

upload_2017-5-15_15-28-23.png

Jag tror att det är med uppgradering av EuroBonus systemet att göra (det beräknas att vara klart idag)

Svaret i FAQ är något goddag yxskaft men jag antar att de menar att det inte går att boka bonusresor med Amex 2-4-1 voucher på SAS webbsida under uppgradering av systemet.
SAS skrev:
FAQ (questions and answers)

Q. I am not able to book a trip using my valid AMEX 2-4-1 voucher online, on flysas.com?

A. Currently, you can only use your voucher on sas.se, sas.no and sas.dk or contact SAS call center via phone.
information - SAS

Hur ska jag tolka det?

Någon som vet?

Tack på förhand.

Kanske inte ett direkt svar på din fråga men när jag ringde nyss för att verifiera mina två vouchers och utgångsdatum så påstod hon att man från idag kan resa utanför tidsperiodens giltighet så långt fram det finns biljetter släppta. För mig en riktigt bra nyhet! Möjligtvis har detta redan avhandlats på forumet.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen