Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bokade en bonusresa mellan Stockholm-Hong Kong med SAS på SAS.se i slutet av december 2016 för avresa i aug 2017.
Det var en bokning som gjordes med en Amex voucher som skulle gå ut 2016-DEC-31.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 113 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ringde till Tallinn och försökte att ändra biljetten till avgång i juni men det gick inte.
Voucherns giltighetstid var 2016-DEC-31 så man inte får ändra utan att applicera en ny voucher eller debitera mer poäng (normal poängkostnad)

Då vet ni om vad som händer när man försöker att boka om en bonusresa efter (eller utanför) voucherns giltighetstid.

Samma här, de sa att pga av ett fel på hemsidan (!) hade de som bokat online kunnat boka utanför voucherns giltighet.
Bokningarna får vara som de är och den enda ändringen de kan göra är att avboka.

(till saken hör att jag gjorde en ändring i januari och då hade de ingen invändning/inte upptäckt felet)

Sorry om detta blir upprepning. Försökte på en sökning utan resultat.

Kan man flyga till Hawaii via Asien eller är det ett nono hos Tallinn?

Nu hänger jag inte med. Ser flera som bokat F på Singapore men det står ju överallt här på forumet att det inte går. Hur hänger det ihop?

Nu hänger jag inte med. Ser flera som bokat F på Singapore men det står ju överallt här på forumet att det inte går. Hur hänger det ihop?
Som jag brukar att säga, vänligen läs första inlägget. De flesta svar finns där.

Restriktioner om val av flygbolag, flygning, kabinklass med SAS EuroBonus poäng:
* Du kan inte boka SWISS First class award
* Du kan inte boka Singapore Airlines First class award på Airbus A380, Boeing 777-300ER flygningar.
* Lufthansa släpper generellt inte First class award som är mer än 14 dagar framåt från dagens datum.

Du kan i stort sätt bara boka Singapore First på 2 sträckor och det är till och från Jakarta och Brunei. Manilla ska också gå men aldrig sett tillgänglighet. Övriga linjer med de angivna flygplans typerna går inte att boka Award på med eurobonus.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen