palmen skrev:Om Champagnen inte är mer än OK, vilken champagne i samma prisklass skulle vara så mycket bättre?Denna champagne har ju blivit utsedd till "best non vintage" och det borde väl vara ett gott betyg om man nu inte jämför mot vintage champagne.Jag antar att det finns en budget på vad allt får kosta, det är ju inte bara maten som kostar mer i Business utan utrymmet som din stol tar kunde 4 andra personer i ekonomi ha betalat för. Nu har jag ingen aning om hur bra dessa viner är i jämförelse med likvärdiga flygbolag (dvs jämförelse på samma marknad). Har Lufthansa, Swiss, Austrian, British Airways, KLM, Air France så mycket bättre viner i Business? Kan tänka mig att de är betydligt bättre på Air France åtminstone.Det går ju dock att vända på det och fråga hur många av dessa bolag har bättre utbud på all övrig dryck ombord. Inget av dessa bolag slår SAS på den fronten, det är enligt mig enbart British Airways som kommer i närheten då de brukar ha någon öl som är drickbar samt att de serverar bra gin och tonic. De andra serverar väl dock mest "standard-produkter". Brussels Airlines har dock en sjukt bra öl-lista ombord på longhaul, där ligger faktiskt SAS efter även om jag föredrar den öl som SAS har så har Brussels större utbud.Det kan ju vara så att SAS fokuserar mer på andra saker än vinet ombord när det kommer till dryck. För mig som inte är någon större vindrickare tycker jag det är helt rätt väg att gå men inser ju att många tycker tvärt om.Klicka för att utvidga...