Senaste nytt

Vilken bank har lägst lokal uttagsavgift i Thailand?

Delayed

Medlem
Swedbank har en gräns på 15 000 SEK/7 dagar, ja. (Men de tar ju totalt 4.5% i avgifter för det utomlands..)
"Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%." känner jag till men var hittar du resten? Utveckla gärna. Och ja, sjudagarsperiod är rätt, inte en vecka som jag lite slarvigt skrev.
 

Dr. Miles

Expert
"Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%." känner jag till men var hittar du resten? Utveckla gärna. Och ja, sjudagarsperiod är rätt, inte en vecka som jag lite slarvigt skrev.
Jag är inte @johansch men här kan du hitta infon om Swedbanks uttagsavgift på bankomater utomlands.

Jämför våra kort - tjänster, priser, försäkringar med mera - Swedbank

Swedbank skrev:
Automatuttag utomlands 3 % av uttaget belopp (lägst 35 kr/uttag)
Valutaväxlingspåslag vid uttag och köp utomlands 1,5 %
3,0% + 1,5% = 4,5%.

Den här siffran kan bli större i och med minimiavgift är 35 SEK per uttag).
 

Delayed

Medlem
Det går så bra ändå. :)

Jämför våra kort - tjänster, priser, försäkringar med mera - Swedbank

3,0% + 1,5% = 4,5%.

Den här siffran kan bli större i och med minimiavgift är 35 SEK per uttag).
Fast detta gäller väl deras betal-/kreditkort. Med ett "vanligt" bankkort stannar det väl vid 1,5 procent plus eventuell fast avgift om 35 SEK. Eller missar jag något?

Jämför våra kort - tjänster, priser, försäkringar med mera - Swedbank

"Riktiga" kreditkort är väl generellt "dyra" att använda i bankomater.
 

Dr. Miles

Expert
Stämmer det verkligen? Jag gjorde några snabbgooglingar, t ex superrich Chiang Mai och superrich Phuket och fick träffar i google maps.
Jag vet inte om SuperRich i Phuket eller i Chiang Mai men i Bangkok har de riktigt bra kurs, både köpkurs och säljkurs.
Du behöver att visa ditt pass (eller andra ID handlingar) när du växlar pengarna hos dem.
 

Delayed

Medlem
Du behöver att visa ditt pass (eller andra ID handlingar) när du växlar pengarna hos dem.
Passkravet tror jag är generellt för alla växlingskontor/banker. Har alltid behövt visa "pass" de senaste åren. Hittills har dock en (tydlig) kopia på passet fungerat men kanske inget man ska vara säker på.
 

Dr. Miles

Expert
Passkravet tror jag är generellt för alla växlingskontor/banker. Har alltid behövt visa "pass" de senaste åren. Hittills har dock en (tydlig) kopia på passet fungerat men kanske inget man ska vara säker på.
De accepterade mitt svenskt körkort som ID handlig och jag fick växla pengar där.
 
Har något revolutionerande hänt vad beträffar uttagsautomater i Thailand eller är det fortfarande 220 Baht i fast avgift per uttag och typ max 5000 Baht i uttag, så man får ta med kontanter a la 1970-talet och växla hos Superrich istället, eller?
 

ssh9721

Medlem
Har något revolutionerande hänt vad beträffar uttagsautomater i Thailand eller är det fortfarande 220 Baht i fast avgift per uttag och typ max 5000 Baht i uttag, så man får ta med kontanter a la 1970-talet och växla hos Superrich istället, eller?

Det var nån avgift, men beloppsgräns var mer mitt kort, tog ut 16 000 Baht per uttag, hade nog gått att ta ut mer om kortet tillåtit det.
 
Toppen