Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Jag tar bara en skärmdump med utklippsverktyget i windows och kör ctrl+v.
Annars kan du välja att bifoga med knappen under svarsrutan och när bilden laddats upp klicka på thumbnail.

OK, tack!

Jadu... frågan om det är värt. 22 timmar båda vägarna, 6500kr i skatter och 110 000 poäng för business (dagtid så ingen sömn) istället för 15-16h båda vägarna, 15000kr i ekonomi, reguljärt... vad säger ni? SDetta för 2p med 241 ticket

OK, tack!

Jadu... frågan om det är värt. 22 timmar båda vägarna, 6500kr i skatter och 110 000 poäng för business (dagtid så ingen sömn) istället för 15-16h båda vägarna, 15000kr i ekonomi, reguljärt... vad säger ni?
Hur kan skatterna bli så höga, brukar aldrig bli mer än 3500 kronor. Eller menar du för två personer?
Om det är värt det eller inte låter jag vara osagt, personligen skulle jag inte lägga ut de poängen på en sådan resa. Jag är dock oftast väldigt flexibel och kan tänka mig att åka "vart som helst" så det där med resmål är lite sekundärt för min del.

Hur kan skatterna bli så höga, brukar aldrig bli mer än 3500 kronor. Eller menar du för två personer?
Om det är värt det eller inte låter jag vara osagt, personligen skulle jag inte lägga ut de poängen på en sådan resa. Jag är dock oftast väldigt flexibel och kan tänka mig att åka "vart som helst" så det där med resmål är lite sekundärt för min del.

Hur letar du biljett "vartsomhelst" när du har massa poäng och 241? Vore rätt najs att kasta dart på en karta också =)

Nu vill vi iof till Costa Rica denna gång. Får se vad jag gör. Tallinn hann så klart stänga innan jag ringde tillbaka

Hur letar du biljett "vartsomhelst" när du har massa poäng och 241? Vore rätt najs att kasta dart på en karta också =)

Nu vill vi iof till Costa Rica denna gång. Får se vad jag gör. Tallinn hann så klart stänga innan jag ringde tillbaka
Jag vet vart Lufthansa flyger First och utgår från dessa destinationer, går rätt snabbt att söka igenom tänkbara resmål. Ska jag til Asien bokar jag upp något i First med det man kan boka i förväg och sen väntar på att ändra utresan till Lufthansa First. Läser du tråden om bokade bonusresor får du m ånga tips på vad man kan göra samt bra inspiration. Har läst den tråden senaste 5 åren och det ger väldigt mycket info.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Istället för att skapa en ny tråd ställer jag frågan i denna tråd, även om det inte till 100% matchar.

Jag har ambitionen att åka på award-biljett till Miami med familjen (totalt 4 st) och vi vill åka i business. Jag har under en längre tid tittat på de award-platser som SAS släpper, men det verkar inte som att det släpps fler än 2 platser i Business. Är det någon som vet om SAS släpper fler än 2 award i business på sina flighter till Miami?
F.ö. eftersom vi bor i GBG kan måste vi mellanlanda och kan således välja att åka via OSL, ARN eller CPH, men 4 platser i Business lyser med sin frånvaro på alla flygplatserna.

Istället för att skapa en ny tråd ställer jag frågan i denna tråd, även om det inte till 100% matchar.

Jag har ambitionen att åka på award-biljett till Miami med familjen (totalt 4 st) och vi vill åka i business. Jag har under en längre tid tittat på de award-platser som SAS släpper, men det verkar inte som att det släpps fler än 2 platser i Business. Är det någon som vet om SAS släpper fler än 2 award i business på sina flighter till Miami?
F.ö. eftersom vi bor i GBG kan måste vi mellanlanda och kan således välja att åka via OSL, ARN eller CPH, men 4 platser i Business lyser med sin frånvaro på alla flygplatserna.
SAS släpper awardplatserna 330 dagar i förväg så om du ska ha 4 platser i business så kan det vara idé att bevaka där. Ett annat alternativ är att boka 2 platser och se om de släpper upp 2 platser till framöver. Alternativt boka i business med något annat bolag än SAS, t ex Lufthansa.

Varför skapar inte Star Alliance en gemensam sida där man kan söka? Helt sjukt vad tid detta tar.
En liten (men välinsatt) fågel har viskat i mitt öra att detta är något som arbetas på nu, och att det kommer till vintern enligt första prognosen.

Sas släpper mig veterligen "aldrig" mer än 2 platser på någon linje när Award blir tillgängliga. Ibland kan de dockor senare öppna upp över 8 platser på vissa flighter, oftast under vintern och destinationer med låg beläggning då.
När det kommer nya linjer så händer det också ibland att det är vidöppet på awards vilket det var på Miami om jag kommer ihåg rätt.
Jag skulle inte hoppas allt för mycket på 4 platser, finns dock andra bolag där det är mer vanligt förekommande, swiss tex och även Turkish.

Tack för svar Jakob. Bevakar allt vad som sker 330 dagar fram i tiden. Dock har jag tänkt använda 241-voucher, så jag vet inte om det ställer till det med att först boka 2 platser och sedan ytterligare 2.
Som du nämner finns ju andra bolag. LH via FRA till MIA kör med A380 och det kan nog vara festligt att åka med det istället för SAS och deras A330 eller vad de nu har för maskin till MIA. Kanske någon som har erfarenhet av SAS business och LH Business A380? Vad är att föredra?

Tack för svar Jakob. Bevakar allt vad som sker 330 dagar fram i tiden. Dock har jag tänkt använda 241-voucher, så jag vet inte om det ställer till det med att först boka 2 platser och sedan ytterligare 2.
Som du nämner finns ju andra bolag. LH via FRA till MIA kör med A380 och det kan nog vara festligt att åka med det istället för SAS och deras A330 eller vad de nu har för maskin till MIA. Kanske någon som har erfarenhet av SAS business och LH Business A380? Vad är att föredra?
Nu hamnar vi nog lite Off topic men jag skulle gissa på att 99% säger att SAS Business slår Lufthansas dito 10 dagar i veckan.

Toppen