SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

MrDollar skrev:Vet inte om detta är lite off topic i denna tråd, men prövar ändå: När man betalar skatter etc när man gör en bokning hos Tallinn, räknas detta som att man betalar till SAS med Amex och får 30p/100:-?Klicka för att utvidga...

Kollade precis. Yes, 30 poäng per 100kr. Har inte lagt märke till det tidigare.

Hej allihopa. Jag gissar att svaret på denna fråga finns någonstans i tråden, har använt sökfunktionen bäst jag kan men inte lyckats hitta något:

Är det möjligt att applicera 241-vouchern på en befintlig bokning, i efterhand? Har en 241 som gäller året ut, men planerar en resa i januari. Har poäng så det räcker att boka men kommer gärna vilja använda den voucher som ramlar in i sommar men vill gärna boka så snart som möjligt.

Simon skrev:Hej allihopa. Jag gissar att svaret på denna fråga finns någonstans i tråden, har använt sökfunktionen bäst jag kan men inte lyckats hitta något:Är det möjligt att applicera 241-vouchern på en befintlig bokning, i efterhand? Har en 241 som gäller året ut, men planerar en resa i januari. Har poäng så det räcker att boka men kommer gärna vilja använda den voucher som ramlar in i sommar men vill gärna boka så snart som möjligt.Klicka för att utvidga...

Nej tyvärr.

Simon skrev:Hej allihopa. Jag gissar att svaret på denna fråga finns någonstans i tråden, har använt sökfunktionen bäst jag kan men inte lyckats hitta något:Är det möjligt att applicera 241-vouchern på en befintlig bokning, i efterhand? Har en 241 som gäller året ut, men planerar en resa i januari. Har poäng så det räcker att boka men kommer gärna vilja använda den voucher som ramlar in i sommar men vill gärna boka så snart som möjligt.Klicka för att utvidga...
Om du har vouchern nu så kan du boka och sen ringa Tallinn efteråt och applicera, dock ska det väl vara i anknytning till att man gör bokningen och inte 3 månader senare.

Har man inte vouchern ännu ska det inte gå enligt det som rapporterats tidigare.

Tack för svar. En annan tanke är ju att boka ombokningsbara biljetter, tror ni det kan funka då? Att man helt enkelt bokar om och då applicerar vouchern?

Simon skrev:Tack för svar. En annan tanke är ju att boka ombokningsbara biljetter, tror ni det kan funka då? Att man helt enkelt bokar om och då applicerar vouchern?Klicka för att utvidga...
Vad menar du med ombokning i detta fall?

1) Boka av och boka nytt? 2) Eller boka om befintlig bokning?

Om det är 2), kan du inte applicera Amex 2-4-1 voucher efteråt.

Dr. Miles skrev:Vad menar du med ombokning i detta fall?1) Boka av och boka nytt? 2) Eller boka om befintlig bokning?Om det är 2), kan du inte applicera Amex 2-4-1 voucher efteråt.Klicka för att utvidga...

Jag inser att jag tänkte alternativ 1, men då är det förstås egentligen inte en OMbokning. Tack!

Den enda gång jag har lyckats applicera i efterhand är då jag

först bokat och hade en voucher som var giltig men då jag inte ville använda den då jag tänkt använda den till annan resa en månad senare så ser jag att jag inte kommer loss till resa som jag tänkt använda vouchern till och kunde då applicera vouchern i efterhand.

Märk väl att jag hade vouchern vid bokningstillfället det var inte så att jag bokade innan jag uppnått spenderingskravet.

Simon skrev:Tack för svar. En annan tanke är ju att boka ombokningsbara biljetter, tror ni det kan funka då? Att man helt enkelt bokar om och då applicerar vouchern?Klicka för att utvidga...
Alla bonusbiljetter genom Eurobonus är för övrigt av- och ombokningsbara.

Simon skrev:Jag inser att jag tänkte alternativ 1, men då är det förstås egentligen inte en OMbokning. Tack!Klicka för att utvidga...

Gör man på det sättet (bokar av och bokar på nytt) finns det alltid en risk att flygbolaget drar in award-platserna så fort avbokningen sker.

Meazza skrev:Alla bonusbiljetter genom Eurobonus är för övrigt av- och ombokningsbara.Klicka för att utvidga...

Just. Så jag tänker nu: då borde det ju rent teoretiskt sett gå att när vouchern väl finns ringa till Talinn och be om avbokning och direkt bokning igen. Det kan ju förstås gå åt skogen...

Simon skrev:Just. Så jag tänker nu: då borde det ju rent teoretiskt sett gå att när vouchern väl finns ringa till Talinn och be om avbokning och direkt bokning igen. Det kan ju förstås gå åt skogen...Klicka för att utvidga...
Ja det går.

Vad gäller om man säger upp sitt kort men fortfarande inte använt sin voucher. Gäller den fortfarande?

Anonymous skrev:Vad gäller om man säger upp sitt kort men fortfarande inte använt sin voucher. Gäller den fortfarande?Klicka för att utvidga...
Yes den är giltig även om du säger upp Amex. Bara inte giltighetstiden på själva vouchern utgått.

Se första inlägget i tråden

Jag ringdeTallin idag för att kolla giltighetstid på mina vouchers som jag fick 2016.

Resultat: Bägge går ut 2017-12-31

Voucher 1: Maj 2016 - Amex Premium

Voucher 2: Dec 2016 - Amex Elite

Jag trodde jag skulle ha 2 års giltighetstid åtminstone på voucher 2.

t90tho skrev:Jag ringdeTallin idag för att kolla giltighetstid på mina vouchers som jag fick 2016.Resultat: Bägge går ut 2017-12-31Voucher 1: Maj 2016 - Amex PremiumVoucher 2: Dec 2016 - Amex EliteJag trodde jag skulle ha 2 års giltighetstid åtminstone på voucher 2.Klicka för att utvidga...

Intjäningsår + ett kalender år gäller just nu.

Back