Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

RonnieK

Medlem
Börjar bli dags för min första bokning med voucher och undrar hur man gör med avbokning:
  1. Görs det genom Tallinn eller finns det andra sätt?
  2. Om det görs via Tallinn, får man tillbaka voucher och poäng direkt så man i samma samtal kan boka en helt ny resa (med helt nya flighter) och slippa ändringsavgift?
Om svaret är JA på bägge frågorna ger det ju större möjligheter till rena spekulationsbokningar.
 

MrDollar

Medlem
Hej alla,

Sitter och funderar på att bränna "lite" EuroBonus poäng samt vid tillfället bränna 2, kanske 3 innehavande 2-4-1 vouchar. Kommer inte åka imorgon, eller i övermorgon, denna resa kräver sin lilla planering som märks...

Om jag vill flyga nedan rutt, hur ska jag då lägga upp de olika resorna hos Tallinn (dvs på vilka flighter/rutter ska jag använda mig av mina 2-4-1 och vilka ska jag boka med enbart poäng) då jag vill ha följande upplägg:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA SAS/LH
FRA-BKK Thai First (Stanna i BKK ca 3-4 dagar)
BKK-SYD Thai First (Stanna i SYD ca 3-4 dagar )
SYD-AKL Air New Zealand Business (Stanna max 23h 59m )
AKL-HNL Air New Zealand Business (Stanna 5-6 dagar)
HNL-LAX United Business (Stanna max 23h 59m )
LAX-MEX United Business (Stanna 3-4 dagar)
MEX-JFK United Business (Stanna 3-4 dagar)
JFK-FRA LH First (Stanna FCT någon timme)
FRA-ARN SAS/LH

hehe galen resa, kommer gå MYCKET poäng. Vad tror ni om antalet poäng som går åt?
Vilka flighter/bokningar är det bäst värde att lägga en voucher?
 

palmen

Moderator
Börjar bli dags för min första bokning med voucher och undrar hur man gör med avbokning:
  1. Görs det genom Tallinn eller finns det andra sätt?
  2. Om det görs via Tallinn, får man tillbaka voucher och poäng direkt så man i samma samtal kan boka en helt ny resa (med helt nya flighter) och slippa ändringsavgift?
Om svaret är JA på bägge frågorna ger det ju större möjligheter till rena spekulationsbokningar.
Svaret är ja på båda dina frågor
 

MrDollar

Medlem
Självklart går det. Och försök på LH F mellan Frankfurt och Bangkok (de börjar köra A380 under vinter).
Det vore ju ett alternativ. Dock blir första bokningen med Thai i First med deras a380 då det är lättare att hitta award långt fram i tiden, sedan försöka få LH F... Vore ju en galet nice liten resa att både bränna poäng & cash på. Lär ju iaf ha minst 1 voucher i brevlådan när man kommer hem :)

Man skulle ju kunna skippa JFK och istället köra LH på MEX-FRA i 747.
 
Last edited:

kajjan85

Medlem
Skulle tro att det blir så här, med reservation för att jag räknat fel eller tittat fel i tabellen ;) Totalt 435.000 utan vouchers.

Europa - Sydostasien F: 190x0.6 = 114
Sydostasien - Oceanien F: 150x06 = 90
Oceanien - Hawaii C: 110x0.6 = 66
Hawaii - Nordamerika C: 75x0.6 = 45
Nordamerika - Nordamerika C: 50x0.6 = 30
Nordamerika - Europa F: 150x0.6 = 90

Det är ett ganska dåligt utnyttjande av poäng imo. På enkelresan Europa - BKK hade man tex. kunnat snitsa till det med ARN-FRA-HND,NRT-SIN-CGK-BKK. Totalt 3 legs F bara där :)

Hej alla,

Sitter och funderar på att bränna "lite" EuroBonus poäng samt vid tillfället bränna 2, kanske 3 innehavande 2-4-1 vouchar. Kommer inte åka imorgon, eller i övermorgon, denna resa kräver sin lilla planering som märks...

Om jag vill flyga nedan rutt, hur ska jag då lägga upp de olika resorna hos Tallinn (dvs på vilka flighter/rutter ska jag använda mig av mina 2-4-1 och vilka ska jag boka med enbart poäng) då jag vill ha följande upplägg:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA SAS/LH
FRA-BKK Thai First (Stanna i BKK ca 3-4 dagar)

Europa - Sydostasien F: 190x0.6 = 114

BKK-SYD Thai First (Stanna i SYD ca 3-4 dagar )

Sydostasien - Oceanien F: 150x06 = 90

SYD-AKL Air New Zealand Business (Stanna max 23h 59m )
AKL-HNL Air New Zealand Business (Stanna 5-6 dagar)

Oceanien - Hawaii C: 110x0.6 = 66

HNL-LAX United Business (Stanna max 23h 59m )
LAX-MEX United Business (Stanna 3-4 dagar)

Hawaii - Nordamerika C: 75x0.6 = 45

MEX-JFK United Business (Stanna 3-4 dagar)

Nordamerika - Nordamerika C: 50x0.6 = 30

JFK-FRA LH First (Stanna FCT någon timme)
FRA-ARN SAS/LH

Nordamerika - Europa F = 150x0.6 = 90

hehe galen resa, kommer gå MYCKET poäng. Vad tror ni om antalet poäng som går åt?
Vilka flighter/bokningar är det bäst värde att lägga en voucher?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen