Vill inte pissa på ditt "moment" här, men när jag läser din rapport får jag genomgående känslan av att du är en väldigt krävande passagerare, nästan lite så att du känner dig "entitled" (försök att inte ta detta som ett angrepp mot dig som person).
Har svårt att sympatisera med någon som, i mitt tycke, överdramatiserar en händelse.
T.ex.
Chauffören körde oss en bit och förklarade att han skulle köra oss till first class loungen. Jag finner mig kvickt och frågar om han inte menar First Class Terminal. Han svarar nej och jag känner att detta måste redas ut. Jag framför tydligt och bestämt att vi inte vill till någon lounge utan First Class Terminal. Jaha då får ni tyvärr gå ut via bagageutlämningen och ta vänster och gå ca 300 meter. Jag var inte alls beredd på detta utan trodde såklart att man kunde bli körd ända fram till FCT. Men inga problem, det var skönt väder i Frankfurt med vår i luften så det var en skön promenad.
Dessutom visade det sig att stewarden som serverade oss inte hade jobbat i första klass tidigare och kändes osäker på sin post. Detta blev något som jag retade mig på och störde mitt välbefinnande en smula.
Naturligtvis ska LH svara på vad de menar med texten på sin webb, som ju finns där, angående maten som skall finnas ombord mellan serveringarna. Men utan att veta exakt vad som hänt ombord så känns det som att din reaktion ombord (baserat på hur jag uppfattar dig genom ditt sätt att skriva) kan ha lett till att crew ombord inte direkt känt någon större entusiasm för att göra allt i deras makt för att "styra upp" din upplevelse.
Jag menar inte att du har fel i sak angående vad som står på deras webb om mat ombord, men jag ställer mig väldigt frågande till hur du inte lyckades bli mätt på fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter och de praliner som erbjuds ombord.
Dessutom så har jag aldrig stött på att det varit problem att få mat efter "ordinarie" serveringstid, har alltid upplevt "dine on demand" ombord LH i F.
Kan ansvarig hos LH ha haft en annan approach ombord? Mycket möjligt.
Finns det två sidor av samma mynt? Definitivt.