Senaste nytt

Resa till Costa Rica med SAS EuroBonus Amex 2-4-1

Min erfarenhet är att det finns mycket fler bonusplatser till Mexico City än till Panama City. Framförallt i Business, då det är den minsta businesskabinen i A340an som går till PTY.
Säkerligen. Personligen skulle jag satsa på Turkish då jag tycker Lufthansas business är rätt medioker samt att det finns minst 9 dagliga avgångar med Copa PTY-SJO mot Aviancas 4 avgångar per vecka MEX-SJO... (i november)

samt att det finns minst 9 dagliga avgångar med Copa PTY-SJO mot Aviancas 4 avgångar per vecka MEX-SJO... (i november)
Sant, bra poäng. Också därför jag tidigare poängterade att San Salvador är mycket smidig att byta på, då det nästan krävs om man flyger via Mexico City.

Om @LisaH skall till Santa Teresa går det att från San Salvador flyga till Liberia vilket ligger bättre till än San José.

Last edited:
Med tanke på att det verkar som om SAS har släppt på vissa restriktioner (se Tillåtet med flera tredjezoner på en SAS Award samt flera stopp? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor undrar jag om det finns några tips på en rolig routing till San José, Panama eller annan destination i centralamerika?
Det är en kul tanke, men jag förutsätter att du ska ta dig från Europa? Som jag tolkar reglerna går det inte att nå Nord/centralamerikazonen via någon annan zon än Europa eller Nord/centralafrika-ME. :) Det blir lite begränsat, det roligaste jag kom på (utan att kolla transfertider):

ARN-ADD Ethiopian B787
ADD-DKR Ethiopian B787 (vissa dagar B767)
DKR-IAD South African A333 med deras nya Business (liknande SAS) används på denna rutt

Vidare från IAD finns både Copa och Avianca.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är en kul tanke, men jag förutsätter att du ska ta dig från Europa? Som jag tolkar reglerna går det inte att nå Nord/centralamerikazonen via någon annan zon än Europa eller Nord/centralafrika-ME. :) Det blir lite begränsat, det roligaste jag kom på (utan att kolla transfertider):

ARN-ADD Ethiopian B787
ADD-DKR Ethiopian B787 (vissa dagar B767)
DKR-IAD South African A333 med deras nya Business (liknande SAS) används på denna rutt

Vidare från IAD finns både Copa och Avianca.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Sorry, glömde skriva att jag utgår från Europa. Den där routingen var riktigt intressant. Vet att det finns reservatiner mot afrikanska bolag på forumet men sen jag flög ARN-VIE med Ethiopian i B787 så gillar jag dem.

Toppen