Cristoffer
Medlem
På ett ungefär hur många EB poäng mellan tummen och pekfingret går det åt för att boka ToR till Costa Rica från Sverige med Star alliance i Go/ Business ?
Förvisso, men kan man förutsätta att trådstartaren är i startgropen om man redan nu gör sig besväret att slänga ut frågan? Om man nu är så sugen på Lufthansa, varför inte till Panama istället för Mexico City?Inte för business. Sen är det väl inget som säger att det ska bokas idag? Den rutten kan hållas som ett alternativ.
Jag ville bara föra in alternativ som inte gick via USA. Hade glömt/missat att Lufthansa flyger till Panama. Då finns det ju ännu större chanser till att slippa jobbiga byten i USA.Förvisso, men kan man förutsätta att trådstartaren är i startgropen om man redan nu gör sig besväret att slänga ut frågan? Om man nu är så sugen på Lufthansa, varför inte till Panama istället för Mexico City?
Det trista med Mexico City är att ska du connecta till San José behöver du ett extra stopp då ingen star alliance carrier kör direkt så vitt jag vet(?). Avianca till SAL eller Copa till PTY om jag minns rättJag ville bara föra in alternativ som inte gick via USA. Hade glömt/missat att Lufthansa flyger till Panama. Då finns det ju ännu större chanser till att slippa jobbiga byten i USA.
Min erfarenhet är att det finns mycket fler bonusplatser till Mexico City än till Panama City. Framförallt i Business, då det är den minsta businesskabinen i A340an som går till PTY.Förvisso, men kan man förutsätta att trådstartaren är i startgropen om man redan nu gör sig besväret att slänga ut frågan? Om man nu är så sugen på Lufthansa, varför inte till Panama istället för Mexico City?
Det oftast god tillgänglighet till BOG, oavsett om åker från London, Madrid, Barcelona med Avianca eller från Frankfurt med Lufthansa - men du passerar en dyrare zon. Från första inlägget i 2-4-1-tråden: (SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorDet alternativ som jag tror är enklast att sy ihop är att åka Avianca London - Bogota - San Jose och SAS mellan Stockholm och London. De verkar ha gott om award-tillgänglighet i business enligt Expertflyer när jag tittade på lite random datum. Med utresa 2 november och hemresa 29 november finns t ex 3 biljetter tillgängliga i business award (I-klass). Nackdelen är att det kostar lite mer poäng (140.000 vill jag minnas) eftersom man mellanlandar i Sydamerika, som är en dyrare zon.
Man får inte passera en dyrare tredje zon*. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern T/R, får du inte flyga via Sydostasien som är en dyrare zon: Europa-Sydostasien är dyrare än Europa-Mellanöstern)
Avianca är ett riktigt bra bolag och deras Dreamlinern är bra kabin, men det finns bättre alternativ för den mjuka produkten på longhaul. På shorthaul är de dock i särklass bland de bästa.London - Bogota körs med deras dreamliner i 1-2-1-konfig i business - verkar vara en rätt trevlig kärra.
På ett ungefär hur många EB poäng mellan tummen och pekfingret går det åt för att boka ToR till Costa Rica från Sverige med Star alliance i Go/ Business ?