Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hur stor skillnad är det egentligen mellan A340 och A380? Så som jag förstått det verkar det vara tystare plan samt att det är på andra våningen på A380? Nåt mer jag missat?

Står i valet och kvalet mellan

JFK - FRA med A380
16.10 - 05.40

eller

EWR - MUC med A340
20:20 - 10.15

Gällande FCL/FCT så kommer jag ha 5 timmar i FCT på utresan men på hemresan blir det tajt då det antingen är utresa 07.10 från FRA eller 11.00 från MUC.

Hur stor skillnad är det egentligen mellan A340 och A380? Så som jag förstått det verkar det vara tystare plan samt att det är på andra våningen på A380? Nåt mer jag missat?

Står i valet och kvalet mellan

JFK - FRA med A380
16.10 - 05.40

eller

EWR - MUC med A340
20:20 - 10.15

Gällande FCL/FCT så kommer jag ha 5 timmar i FCT på utresan men på hemresan blir det tajt då det antingen är utresa 07.10 från FRA eller 11.00 från MUC.

Jag hade nog valt 16.10 till FRA. Personligen tycker jag tiderna är bättre (slippa sova asap) och lite roligare med en A380..men det är jag :)

Jag åker Frankfrurt-Tokyo med Lufthansa First, och sedan vidare Tokyo-Singapore med ANA First. Ni som testat både västerländsk och japansk mat på Lufthansa, och kanske även motsvarande på ANA First, skulle ni rekommendera den västerländska eller japanska maten på Lufthansa?
Jag tror jag kommer ta den japanska på ANA-flighten, och kanske be om att få wagyu-biffen också (om man orkar...)

Jag åker Frankfrurt-Tokyo med Lufthansa First, och sedan vidare Tokyo-Singapore med ANA First. Ni som testat både västerländsk och japansk mat på Lufthansa, och kanske även motsvarande på ANA First, skulle ni rekommendera den västerländska eller japanska maten på Lufthansa?
Jag tror jag kommer ta den japanska på ANA-flighten, och kanske be om att få wagyu-biffen också (om man orkar...)
Det går ju att blanda också, jag körde lite av varje senast (på Lufthansa). Västerländskt till lunch och asiatiskt till middag på huvudrätterna. Förrätterna kan du mixa och matcha precis som du känner för!

Landar idag på Frankfurt T1 A34 och åker från Z58 drygt två timmar senare. Vad rekommenderar expertisen? FCT eller FCL?

Toppen