Det blir en Star Alliance award då och du måste betala 140k för Business till Asien.Jag har en award till Shanghai med SAS i Business. Om jag lägger till ett economy segment i Sydostasien med ett annat bolag, behöver jag lägga till 40 000 poäng då? Eller är "högsta klass" fortfarande 100k med SAS?
Misstänkte det, tack för svaret!Det blir en Star Alliance award då och du måste betala 140k för Business till Asien.
Även om Thai säger att de ska köra en flight med First på BKK-ICN varje dag så är det långt ifrån sanningen. Många av oss hade bokat detta men Thai bytte till ett plan utan F.ARN-FRA-HND/NRT-SIN-BKK-ICN-FRA-ARN
Med Lufthansa F, ANA F, Singapore business, Thai F och Asiana F.
Kan du tänka dig att åka i economy finns det säkert helt ok tillgänglighet till San Francisco. Vill du åka något bättre än så blir det knepigare. Både Los Angeles och San Francisco tillhör de absolut svåraste destinationerna att hitta awards till och de går oftast åt inom någon dag från att de släppts.Har en 2-4-1 som jag vill använda i slutet av året eller början av nästa år. Vill helst till Västkusten i USA, är i princip bara ute efter bästa hårdvaran och enklaste destinationen att då tag i biljetter. Vad borde jag satsa på då? Släpps det biljetter till SFO?
Kan du tänka dig att åka i economy finns det säkert helt ok tillgänglighet till San Francisco. Vill du åka något bättre än så blir det knepigare. Både Los Angeles och San Francisco tillhör de absolut svåraste destinationerna att hitta awards till och de går oftast åt inom någon dag från att de släppts.
Bäst hårdvara du kan få anser jag vara Lufthansa First men du kan nog glömma att hitta det till Kalifornien.
2 biljetter i First är inga problem med Lufthansa om du kan tänka dig destinationerna runt NY och sen även Chicago och Houston. Vidare flighter med united i USA är bara att lägga till men det är ltie dåligt med dom för det mesta. Går även att åka till Dallas med rätt god tillgänglighet. Har sett 5 F-platser till Chicago förra året med Lufthansa First på samma flight.Hade inte tänkt åka Economy kanske får satsa på en annan destinationen och sen flyga domestic.. antar att två biljetter i first är relativt svårt oavsett var i USA eller?