Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågar här innan jag ringer SAS eller Tallinn. Har en bonusresa bokad via SAS från CPH-ORD-CPH i höst med 2-4-1. Funderar på att ändra hemresan till en open jaw från Helena i Montana tillbaka till CPH. Det blir då troligen med United inrikes till ORD och sedan den redan bokade SAS-flighten hem. Kan SAS ordna det eller måste det bli ett samtal till Tallinn?
Om du ska blanda in Star Alliance-partners så är det Tallinn som gäller.

Om du ska blanda in Star Alliance-partners så är det Tallinn som gäller.

Så var det klart. Fick prata med vår favorit Kristina, och ändringen från CPH-ORD-CPH till CPH-ORD--JAC-ORD-CPH kostade 300 plus 30000p extra. Ingen ändring av skatterna. Jag kollade lite på Uniteds och Deltas sidor och en enkel Jackson Hole-Chicago kostar hutlösa 5000 kr/pp. Jisses.

Är väl snarare så om man ska använda 2-4-1 så är det Talinn som gäller? SAS kan boka awards med Star Alliance partners utan problem.
@Anders Östling postade i den här tråden och skrev dessutom att han använt 2-4-1 voucher så jag svarade utifrån de förutsättningarna.

2-4-1 går också att boka utan problem direkt via SAS, så länge man flyger med just SAS.

@Anders Östling postade i den här tråden och skrev dessutom att han använt 2-4-1 voucher så jag svarade utifrån de förutsättningarna.

2-4-1 går också att boka utan problem direkt via SAS, så länge man flyger med just SAS.
Om man bokar på hemsidan vill säga?
Jag har aldrig hört om att man kan ringa in och boka en 2-4-1 med SAS utan att man bokar via Tallinn. Är det något nytt eller något jag helt missat tidigare?

Om man bokar på hemsidan vill säga?
Jag har aldrig hört om att man kan ringa in och boka en 2-4-1 med SAS utan att man bokar via Tallinn. Är det något nytt eller något jag helt missat tidigare?
Exakt, via hemsidan var det jag menade. Jag har inte provat att ringa in för att boka en 2-4-1 med SAS, det har aldrig behövts.

Exakt, via hemsidan var det jag menade. Jag har inte provat att ringa in för att boka en 2-4-1 med SAS, det har aldrig behövts.
Ska man göra ändringar tror jag att man måste ringa och det är bara några personer i Tallinn som har utbildning / kunskap / tillåtelse att hantera dessa bokningar.

Ska man göra ändringar tror jag att man måste ringa och det är bara några personer i Tallinn som har utbildning / kunskap / tillåtelse att hantera dessa bokningar.
Jag tror att vi är helt överens om hur det fungerar, har bara blivit missförstånd på vägen pga att jag har varit lite otydlig i mina svar vilket jag själv inser nu:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen