Senaste nytt

Lounge-hacks: vad bör man veta?

Kan ja, men du kan om du blir upptäckt i värsta fall bli av med ditt Eurobonusmedlemskap eftersom du medvetet bryter mot regelverket.
Fasttrack vet jag inte hur det fungerar. På Arlanda är ju den ena bemannad, medans den vid Norwegian-entren är automatisk.
Sant, även om det låter som ett ytterst hårt straff.
Men vad räknas som familj, har tidigare gästat svärmor.

Sant, även om det låter som ett ytterst hårt straff.
Men vad räknas som familj, har tidigare gästat svärmor.
Svärmor är inte en del av din familj enligt SAS sätt att se på det, inte ens dina föräldrar räknas som familj.
Make/maka/sambo samt dina barn är det som räknas till din familj.

Med andra ord kan min far gästa in sin fru samt båda barnen. Jag kan dock inte gästa in varken min bror eller föräldrar om de ska klassas som familj, kan ta in en av dom som min gäst.
Diskussion om vad som är en familj enligt SAS bör tas i denna tråd
Vad räknas som "familj" hos SAS? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hej. Kan avslöja att det löste sig finfint på Heathrow i söndags. Gick helt enkelt till loungen och frågade om det inte var okej om dottern följde med ändå. Den mycket trevliga (något äldre) loungevärdinnan sa: I'll make an exception, after all it's Easter ", och så vips så blev vi insläppta alla tre. Bara i Businessdelen dock men som @Alster sa här ovan. Då fick vi iallafall sittplats!

Hej. Kan avslöja att det löste sig finfint på Heathrow i söndags. Gick helt enkelt till loungen och frågade om det inte var okej om dottern följde med ändå. Den mycket trevliga (något äldre) loungevärdinnan sa: I'll make an exception, after all it's Easter ", och så vips så blev vi insläppta alla tre. Bara i Businessdelen dock men som @Alster sa här ovan. Då fick vi iallafall sittplats!
Alltid värt att fråga, det värsta som kan hända är att man får ett nej :)

Dagrum är öppna igen.

Fantastiska nyheter! Har verkligen saknat dem

Bara för att förtydliga för oinsatta att ovanstående är ironi. Det finns inte tillstymmelse till äkta Champagne i någon SAS-lounge i världen.

Jag föll för detta... Blev riktigt till mig i en sekund.

Jag vet att det går att be om riktig Champagne i Senator Lounge på EWR, men funkar det även på deras lounger i Tyskland? Jag vet att det ibland finns riktig champagne... Minns en gång när jag kom sent till en Senatorlounge i FRA och jag gick in i vad jag trodde var en vanlig dryckesvdelning (dock modell större) öppnade en kyl och hittade en igenkorkad flaska riktig champagne! Precis då inser jag att jag står inuti nån bar / baristaavdelning som kanske bara hade stängt för dagen? Hoppsan! Fick snabbt hälla upp och korka igen och glida undan. De tre Aluminiumportföljsmännen i loungen verkade dock inte bry sig, de var för upptagna med sina pretzels och Warsteiner.

Last edited:
Lånar tråden lite...

Går det att förboka duschar i Senatorlounger i FRA? Jag kommer tidigt som rackarn från NYC och har två timmar innan jag ska vidare till BCN och direkt på vinprovning. Känns som att FRA är ett perfekt tillfälle att fräscha till sig. Emottar gärna tips på vilken lounge jag borde satsa på också!

Jag vet att det går att be om riktig Champagne i Senator Lounge på EWR, men funkar det även på deras lounger i Tyskland? Jag vet att det ibland finns riktig champagne...
Ja, det går att be om i alla Senator-lounger. Sämst lycka har jag haft på Heathrow, i Tyskland tycker jag det brukar finnas både på MUC och FRA

Toppen