Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boka utresan först som enkelresa med 2-4-1.

Om jag söker bonusresa och väljer 2 personer ENKEL resa står det "Inga rabatter finns för vald period".
Exakt samma sökning men med tur-och-retur så finns "Res 2 för 1. Jag vill utnyttja min 50 % poängrabatt från American Express."

Ska det vara så? Alltså att 2-4-1 bara funkar på T.O.R.-resor om man är två personer?

Om jag söker bonusresa och väljer 2 personer ENKEL resa står det "Inga rabatter finns för vald period".
Exakt samma sökning men med tur-och-retur så finns "Res 2 för 1. Jag vill utnyttja min 50 % poängrabatt från American Express."

Ska det vara så? Alltså att 2-4-1 bara funkar på T.O.R.-resor om man är två personer?
Det är en bugg på hemsidan, det har alltid varit så. Du får helt enkelt ringa bokningen i tallinn så kan dom boka åt dig. 2-4-1 ger 50 % rabatt på en resa för 1 eller 2 personer, enkel eller tor.

Ja det är så du funkar just nu. Om du har poäng så det räcker bokar du båda resorna på nätet. Sedan ringer du Tallin som lägger in din 2-4-1 voucher och du får dina 50 procent. Jag har för mej du måste ringa Tallin senast 24 tim efter du bokat för att det skall gälla.

Jag har en 2-4-1 bokad till Costa Rica den 15 jan nästa år via CPH-YYZ-SJO. Hemresan är samma väg den 30/1. Funderar på om jag kan boka om hemresan till en annan rutt på plats i Costa Rica, dvs efter att utresan är genomförd. Funkar det?

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen