Går Mauritius under North/Central Africa & Middle East?
Japp, har själv flugit den.
Går Mauritius under North/Central Africa & Middle East?
Business ena hållet och go tillbaka blir 80k poäng med SAS så det går alldeles utmärkt.
Japp, har själv flugit den.
Jag har Mauritius(MRU) bokad hösten 2017. Flyger med Turkish(via IST) på utresan och med Austrian(via VIE) på hemresan. Vet inte om Ethiopian flyger till MRU, men tror inte det? Man får med andra ord inte flyga via "Sydafrika-zonen", då blir det 140k poäng för business(istf 90k).ur flög du då? Jag har flugit sträckan via JNB och det var till betydligt större antal poäng.
Men tänk på att SAS biljetter i business ofta tar slut direkt när de släpps ca 330 dagar innan avresa, så häng på låset framåt Maj när biljetterna till nästa påsk börjar släppas. Boka utresan först som enkel, knip sedan en passande hemresa när de släpps senare.Ovanstående var kanske lite OT då Afrika inte var ett alternativ.
Instämmer med föregående medlemmar, spar ihop så du har 100k poäng, sedan kan du flyga business med SAS ToR(Hong Kong/LA/Miami).
Hur flög du då? Jag har flugit sträckan via JNB och det var till betydligt större antal poäng.
Med Lufthansa via Frankfurt
Men tänk på att SAS biljetter i business ofta tar slut direkt när de släpps ca 330 dagar innan avresa, så häng på låset framåt Maj när biljetterna till nästa påsk börjar släppas. Boka utresan först som enkel, knip sedan en passande hemresa när de släpps senare.
SAS flyger ej till Australien. Då blir det Star Alliance award och poängpriset i ekonomi är 120k per person. Skatterna och avgifterna blir rätt dyra.Ja, ett alternativ skulla kunna vara att jag samlar på mig till 100k EB och sen bokar. Men Anledningen till att jag inte riktigt funderat i dessa banor är för att jag har förstått det som att det ä grymt svårt att få Business biljetter då de ryker direkt. Vilket även bekräftas enligt nedan.
Ifall man vill åka till Australien, är det med annat Star Alliance bolag som gäller? Läste dock någonstans att det inte är säkert att det är värt det i slutändan då skatterna skulle bli lika höga som biljettpriset i slutändan (framförallt i GO om jag minns rätt).