Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Det kan vara så att United har bättre tillgång än SAS för flyg med Avianca (och andra bolag). United kan dessutom ha avtal med andra bolag som de kan boka bonusbiljetter på som inte övriga Star Alliance har tillgång till. Vet ju inte vad du försökt boka på hemresan så svårt att svara mer precist.

Ja det tar tid att fixa dessa saker och det ska vi nog vara glada för. Om det varit enkelt hade "alla" kunnat göra detta och tillgången på awards skulle troligtvis minska drastiskt för att fler bokar. Nu krävs det att man är insatt och lägger ner tid, vilket väldigt många inte gör eller kan.

Tack för svar.

Jag har valt att söka "endast Star Alliance" så träffarna är bara SA. Business båda vägarna... så märkligt att de inte hade ngt på SAS. När man lagt ngra timmar på att leta är det snopet att SAS sen inte har det.

Har testat United nu, resor från ARN till SJO Costa Rica och gjort precis som tipsen säger. Ringde sen SAS för att boka och de hittar inte alls samma biljetter öht. Jag kommer till SJO (en av resorna stämde med träffarna på United) men hem kommer jag inte trots att det finns en massa biljetter hem enl United. Vore ju fantastiskt om detta fungerade!! Se bild

Sen en annan fråga - när jag söker t/r ist för enkel åt båda hållen finns det helt olika biljetter. Ngn som vet varför?

Varför skapar inte Star Alliance en gemensam sida där man kan söka? Helt sjukt vad tid detta tar.
Hur ser det ut om du klickar på "Details" för det alternativ du är ute efter?

så här, exempelvis

Attachments

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    56,6 KB · Visningar: 374
så här, exempelvis
Ah, du har två delar i Economy, och tredje benet i Business. Kan det vara så att Tallinn försökt boka Business på dina två första ben? Där finns det sannolikt inget att boka med EuroBonus. Ring Tallinn och säg att du vill ha ekonomi på de första två och Business på den sista.

Ah, du har två delar i Economy, och tredje benet i Business. Kan det vara så att Tallinn försökt boka Business på dina två första ben? Där finns det sannolikt inget att boka med EuroBonus. Ring Tallinn och säg att du vill ha ekonomi på de första två och Business på den sista.

de hittade INGEN biljett öht hem :(

Vilka flighter är det de inte hittar?
Hittar de platserna på SAS? United? Avianca?

Som sagt, bara för att United kan boka vissa platser betyder det inte alltid att SAS Eurobonus kan boka detta (det stämmer dock nästan alltid överens när det är saver award).
Har du bett dom söka flight för flight eller bara sagt Stockholm-San Jose? Man måste specificera varje flight för sig och det underlättar att ge dom flightnummer också. En del agenter där är dock väldigt duktiga och hittar allt sånt själva men vissa andra gör det inte.

När jag söker på din hemresa flight för flight får jag upp följande
upload_2017-3-6_16-44-3.png

upload_2017-3-6_16-45-2.png

upload_2017-3-6_16-45-37.png

Det indikerar i alla fall att det ska finnas Economy saver, Economy saver, Business saver på de aktuella flighterna.
Men som sagt, inte säkert att United släpper dessa saver awards till andra än sina egna. Om SAS inte ser dessa är det inte så mycket att göra, självklart kan man testa att ringa igen och hoppas att få prata med någon annan som kanske har bättre "tur" när de söker.

Vilka flighter är det de inte hittar?
Hittar de platserna på SAS? United? Avianca?

Som sagt, bara för att United kan boka vissa platser betyder det inte alltid att SAS Eurobonus kan boka detta (det stämmer dock nästan alltid överens när det är saver award).
Har du bett dom söka flight för flight eller bara sagt Stockholm-San Jose? Man måste specificera varje flight för sig och det underlättar att ge dom flightnummer också. En del agenter där är dock väldigt duktiga och hittar allt sånt själva men vissa andra gör det inte.

När jag söker på din hemresa flight för flight får jag upp följande
Visa bifogad bild 61702
Visa bifogad bild 61703
Visa bifogad bild 61704

Det indikerar i alla fall att det ska finnas Economy saver, Economy saver, Business saver på de aktuella flighterna.
Men som sagt, inte säkert att United släpper dessa saver awards till andra än sina egna. Om SAS inte ser dessa är det inte så mycket att göra, självklart kan man testa att ringa igen och hoppas att få prata med någon annan som kanske har bättre "tur" när de söker.

De hittade ingen biljett hem den 19e, men en annan hem den 20e. Den de hittade finns inte alls att hitta på Uniteds hemsida lustigt nog.
Jag bad dem söka flight för flight dessutom. Hur får du in bilder direkt i bodyn?

De hittade ingen biljett hem den 19e, men en annan hem den 20e. Den de hittade finns inte alls att hitta på Uniteds hemsida lustigt nog.
Jag bad dem söka flight för flight dessutom. Hur får du in bilder direkt i bodyn?
Jag tar bara en skärmdump med utklippsverktyget i windows och kör ctrl+v.
Annars kan du välja att bifoga med knappen under svarsrutan och när bilden laddats upp klicka på thumbnail.

Toppen