Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

bL0m, nu postas svaret till Kristian Doyle. Jag tog mig friheten att låta min advokat titta lite på ärendet, mest för skojs skull. Intressanta fakta dök då upp. Bland annat en text på Lufthansas hemsida som säger "And you are sure to enjoy your meal: in Lufthansa Business Class you will be treated to culinary delights and interesting and varied menus even on shorter routes".
Så för mig betyder "and you are sure to enjoy your meal" att jag får min mat och att det är ett löfte. Min advokat hade även synpunkter på hela förfarandet från Lufthansas sida och menar på att det är ett solklart bedrägeri. Detta eftersom dom har sålt mig biljetten sex timmar innan avgång samt att det i brevet lufthansa skickade klart och tydligt står att dom inte kan garantera mat eftersom dom har begränsat utrymme ombord. Så detta är nu inlagt i brevet och jag ser fram med glädje mot svaret. Tillsvidare flyger vi inte Lufthansa.

Tack för återkopplingen, då får vi på BC.se avvakta :)
 
Idag är en dag i förvåning. Jag har just talat med Lufthansa, Birgitta Hedgård, som kontaktade mig efter det att jag bett min resebyrå (Amex) att finna en kontakt på LH som kan hjälpa. Birgitta gav ett gott intryck, förstod och jag fick känslan av att hon insåg att LH inte har skött sig, varken på resan eller i sitt svar. Birgitta har nu lovat att återkomma till mig efter midsommar med vidare info. Mitt krav till Birgitta är att få tillbaka mellanskillnaden businesss-ekonomii samt vad LH tycker det är värt att göra mig och min kollega glada. Birgitta gav ett gott intryck. Jag föreslog även att Birgitta skulle bli representant för LH här på forumet, det skulle ju kunna behövas en sådan. Birgitta känner till Businessclass.se och har tittat in här någon gång. Jag kommer tillbaka med information om hur detta går.

Kära moderatorer, hör av er om ni vill ha Birgittas mail, den är inte helt som hennes namn.
 
Idag är en dag i förvåning. Jag har just talat med Lufthansa, Birgitta Hedgård, som kontaktade mig efter det att jag bett min resebyrå (Amex) att finna en kontakt på LH som kan hjälpa. Birgitta gav ett gott intryck, förstod och jag fick känslan av att hon insåg att LH inte har skött sig, varken på resan eller i sitt svar. Birgitta har nu lovat att återkomma till mig efter midsommar med vidare info. Mitt krav till Birgitta är att få tillbaka mellanskillnaden businesss-ekonomii samt vad LH tycker det är värt att göra mig och min kollega glada. Birgitta gav ett gott intryck. Jag föreslog även att Birgitta skulle bli representant för LH här på forumet, det skulle ju kunna behövas en sådan. Birgitta känner till Businessclass.se och har tittat in här någon gång. Jag kommer tillbaka med information om hur detta går.

Kära moderatorer, hör av er om ni vill ha Birgittas mail, den är inte helt som hennes namn.

Det var en positiv återkoppling! Kul!
 
Kära moderatorer, hör av er om ni vill ha Birgittas mail, den är inte helt som hennes namn.
Traveller, skicka gärna över Birgittas namn, e-mail och befattning till mig via e-mail eller PM så kan vi se vilket intresse och lämplighet det finns för ett samarbete.

En företagsrepresentant, på det sättet som jag tror vi alla vill ha det, är inget man får klart över ett natt. Dialogen med AF/KL varade i säkert 2-3 månader, men vi kan i alla fall öppna dörren.
 
Åker sträckan CPH-MUC-CPH ett par gånger i veckan och servicen ombord på SAS är ett skämt. Till att börja med så är priserna hutlösa (i vissa fall är det billigare att flyga i business via Zürich med Swiss än economy med SAS.)

Det är gamla slitna kärror på sträckan, ganska ofta MD87 och CRJ900 (som ser sliten ut invändigt trots sin unga ålder). Flygvärdinnorna springer genom kabinen och hinner knappt stanna om det är någon som skulle vilja ha en kopp kaffe. Sist bad jag om ett glas vatten, fick då ett glas fyllt till 1/4 delar. I dag 13/6 hade alla sätena ombord Scanorama numret från Maj.

800EUR t/r för en tripp till CPH (för att jag bokade sent), för 1000EUR flög jag till Cape Town med Emirates i business förra året och blev uppgraderad till First på utvägen. SAS är ett ont måste i mitt fall. Lufthansa erbjuder en torr macka(och dricka)...men det är en torr macka mer än SAS erbjuder för samma pris.
Jag tycker också €800 är dyrt för att flyga till München men uppenbarligen är det rätt prissättning eftersom du betalade det.? Flygbolaget försöker hela tiden maximera hur mycket de får in per stol så i min mening gör de helt rätt genom att ta ut höga priser (så länge som de inte kunde sålt 3 biljetter genom att sänka priset till €500).
 
Jag tycker också €800 är dyrt för att flyga till München men uppenbarligen är det rätt prissättning eftersom du betalade det.? Flygbolaget försöker hela tiden maximera hur mycket de får in per stol så i min mening gör de helt rätt genom att ta ut höga priser (så länge som de inte kunde sålt 3 biljetter genom att sänka priset till €500).

Är nog snarare bristen på konkurrens på sträckorna CPH-MUC och ARN-MUC. Var ju inte länge sen ARN-HEL kostade 7000 i Economy och vårt avtalspris i Economy Extra pris på 4500 var lägsta pris. För några veckor sen betalade jag en tusenlapp tur och retur....
 
Noterade just något annat "dumt" med Lufthansa... då jag mest kört poäng till EB så har jag mest lite småskräp från Europcar och en kompensation från Miles & More för ett halvårs konstant sena flighter, tänkte då använda dessa för en uppgradering till business imorgon på hemresan, men tji fick jag. Det behöver man tydligen evouchers till också. Detta framgick inte någonstans vad jag kunde se förrän jag tryck på "check availability" efter att ha fyllt i formuläret. Då spottar den ur sig att jag inte hade några evouchers. Är detta något som är underförstått om man har Miles & More och som jag bara har missat eller är det bara kass information på deras sida?
 
Jag tycker också €800 är dyrt för att flyga till München men uppenbarligen är det rätt prissättning eftersom du betalade det.? Flygbolaget försöker hela tiden maximera hur mycket de får in per stol så i min mening gör de helt rätt genom att ta ut höga priser (så länge som de inte kunde sålt 3 biljetter genom att sänka priset till €500).

Jo, det är sant, jag är "åsnan" som betalde 800€.....i ett "monopol" kan man ju ta ut vilka priser man vill. Som tur är så kan jag ju välja om jag vill lägga de pengarna på SAS eller Lufthansa. (Hade otur i ovanstående tillfälle att det råkade vara SAS)
 
Nu har jag tyvärr flugit med LH igen.. Airbus 321 från ARN till MUC med Business fram till rad 14 fast endast 4 kunder på alla dessa stolar. Bakom skynket, som dom inte drog för, var det fullt och jag satt på rad 15. Vi vet ju alla att det blir trångt att sitta bredvid varandra och arbeta så jag tog min dator och satte mig på rad 14, sista raden i business, 10 rader bakom de andra. Det tog nog inte mer än en minut så kom en skata och sa åt mig att sätta mig en rad bak igen. Jag försökte få henne att inse att det kanske inte gjorde så mycket eftersom serveringen (den torra skinksmörgåsen) redan skett. Inte en chans, jag fick inte sitta där, inte ens då jag sa att jag trots allt har ett "svart kort" inom Star Alliance bolag. Helt sjukt, varför inte ge det lilla extra till kunderna, finns det lite plats så var lite flexibel..

SAS- Jag gillar ER!

Inte för att låta elak, men du är inte bättre än någon annan för att du har ett svart kort.
 
Toppen