Åker sträckan CPH-MUC-CPH ett par gånger i veckan och servicen ombord på SAS är ett skämt. Till att börja med så är priserna hutlösa (i vissa fall är det billigare att flyga i business via Zürich med Swiss än economy med SAS.)
Det är gamla slitna kärror på sträckan, ganska ofta MD87 och CRJ900 (som ser sliten ut invändigt trots sin unga ålder). Flygvärdinnorna springer genom kabinen och hinner knappt stanna om det är någon som skulle vilja ha en kopp kaffe. Sist bad jag om ett glas vatten, fick då ett glas fyllt till 1/4 delar. I dag 13/6 hade alla sätena ombord Scanorama numret från Maj.
800EUR t/r för en tripp till CPH (för att jag bokade sent), för 1000EUR flög jag till Cape Town med Emirates i business förra året och blev uppgraderad till First på utvägen. SAS är ett ont måste i mitt fall. Lufthansa erbjuder en torr macka(och dricka)...men det är en torr macka mer än SAS erbjuder för samma pris.
Det är gamla slitna kärror på sträckan, ganska ofta MD87 och CRJ900 (som ser sliten ut invändigt trots sin unga ålder). Flygvärdinnorna springer genom kabinen och hinner knappt stanna om det är någon som skulle vilja ha en kopp kaffe. Sist bad jag om ett glas vatten, fick då ett glas fyllt till 1/4 delar. I dag 13/6 hade alla sätena ombord Scanorama numret från Maj.
800EUR t/r för en tripp till CPH (för att jag bokade sent), för 1000EUR flög jag till Cape Town med Emirates i business förra året och blev uppgraderad till First på utvägen. SAS är ett ont måste i mitt fall. Lufthansa erbjuder en torr macka(och dricka)...men det är en torr macka mer än SAS erbjuder för samma pris.