Senaste nytt

Doubletree by hilton london heathrow

Hur tar man sig till detta hotellet på 745 bath road enklast och billigast från terminal 5?
Går väl ta vanliga röda dubbeldäckare gratis inom flygplatsområdet? Bussarna går typ från samma ställe tunnelbanan på T2, vet dock inte var de går vid T5 eller om man kan nyttja dom där ifrån. Annars får du väl åka tunnelbanan 1 station som mig veterligen är gratis.

Går väl ta vanliga röda dubbeldäckare gratis inom flygplatsområdet? Bussarna går typ från samma ställe tunnelbanan på T2, vet dock inte var de går vid T5 eller om man kan nyttja dom där ifrån. Annars får du väl åka tunnelbanan 1 station som mig veterligen är gratis.
Är det fortfarande gratis om man använder amex istället för oyster?

Billigaste är att ta gratisbussarna, 723?, kliva av vid Ibis och sen gå ca 20min,
eller ta Avis shuttle och sen gå därifrån vilket blir ungefär lika långt.

Näst billigaste är att betala för lokalbus, gratis är det bara fram till Ibis ungefär.

Går väl ta vanliga röda dubbeldäckare gratis inom flygplatsområdet? Bussarna går typ från samma ställe tunnelbanan på T2, vet dock inte var de går vid T5 eller om man kan nyttja dom där ifrån.

Annars får du väl åka tunnelbanan 1 station som mig veterligen är gratis.

Någon tunnelbana finns inte alls i närheten, tänker du möjligtvis på Hilton Garden Inn heathrow?

Billigaste är att ta gratisbussarna, kliva av vid Ibis och sen gå ca 20min,

Näst billigaste är att betala för lokalbus, gratis är det bara fram till Ibis ungefär.

Någon tunnelbana finns inte alls i närheten, tänker du möjligtvis på Hilton Garden Inn heathrow?
Ingen koll på var detta hotell ligger och läste bath road som de flesta andra hotell ligger vid. Från tunnelbanan på T2 går ju lokalbussarna längs med bath road som man kan åka gratis inom Heathrow området.

Men om detta hilton hotell ligger för långt bort är det ju kanske inte bästa alternativet.

Billigaste är att ta gratisbussarna, 723?, kliva av vid Ibis och sen gå ca 20min,

Jag tror @palmen menar att det är gratis med tunnelbana från t5 till t123, detta skall vara gratis med oyster men är det gratis med contactless amex?

Du ska från terminal 5 ta National express hotellbusss H56 från busshållplatserna direkt utanför ankomstterminalen. Bussen lämnar vid flera hotell i området. Kostar kring £4 enkel. Alternativt tar du en taxi. PM om du vill ha nummer till en pålitlig minicabförare.

Jag tror @palmen menar att det är gratis med tunnelbana från t5 till t123, detta skall vara gratis med oyster men är det gratis med contactless amex?

Det finns busshållplatser utanför T5 men jag tror inte du kommer inte närmare än till Ibis, fram till dit är det dessutom gratis.
Vill du stanna alldelles utanför dörren måste du nog åka till central bus station och ta en buss därifrån
dit går det att åka gratis med Heathrow Express
Mer här
FREE Heathrow Airport Hotel Transfers Using Red London Buses
Forget Heathrow Hoppa, use FREE local buses!

Hoppabussarna är opålitliga och tar lång tid eftersom de stannar överallt, kostar £5 tror jag.

är ni 2 eller fler ta en Uber.

Hotellet ligger ju väldigt långt bort ser jag nu när man har tillgång till en karta. Tror inte det är ett direkt bra alternativ att ta gratisbussen då du bara kommer till gula markeringen på skärmdumpen.

Varför inte välja Hilton Garden Inn istället. Det är mitt förstaval när det kommer till hotell inom Hilton-kedjan ute vid Heathrow. Frukosten är bra för att vara gratis som Diamond och ligger några 100 meter från Hatton Cross tunnelbanestation. Lite drygt att betala 5£ för en enkel resa dit dock.
Från detta hotell kan man ha tur och få inflygningen till södra banan precis utanför fönstret också.
upload_2017-2-28_18-57-58.png

Toppen