Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Någon som lyckats genomföra en bra bokning till Nya Zeeland? Det verkar inte vara det lättaste. Hur tidigt i förväg ska man boka? Har hittat december ARN-CHP-PVG-AKL (SAS+Air New Zeeland), men finns bara i economy. Släpper inte Air New Zeeland business-biljetter?
Så tidigt som möjligt är mitt råd. SAS t ex släpper sina platser cirka 330 dagar före avresa. Kolla i tråden om lyckade bokningar av bonusresor så kan du få inspiration!

Någon som lyckats genomföra en bra bokning till Nya Zeeland? Det verkar inte vara det lättaste. Hur tidigt i förväg ska man boka? Har hittat december ARN-CHP-PVG-AKL (SAS+Air New Zeeland), men finns bara i economy. Släpper inte Air New Zeeland business-biljetter?
Jo de släpper awards men de brukar vara svåra att få tag i, har ingen aning om när de släpper dessa men gör en sökning varje månad framöver så lär du kunna se hur långt fram i tiden det finns tillgänglighet

Åkte till Nya Zeeland i slutet på juli 2016. Resan bokades initialt 28 December 2015. Ändrades sedan ett flertal gånger allt eftersom bonusplatser på "bättre" avgångar hittades (blandat C och F). Slutgiltiga rutten blev: GOT-FRA-HND-SYD-AKL (Lufthansa, ANA, Air New Zeeland), hemresa AKL-NRT,HND-LHR-ZRH-GOT (Air New Zeeland, ANA, SWISS).

När jag sökte tyckte jag det var förhållandevis lätt att hitta routing, men det är ju ett tag sedan så det kan ju naturligtvis ha ändrats. Att det var vinter på NZ hjälpte säkerligen till också.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag är ny på detta, men jag försöker testa mig fram. Vid sökning på Uniteds webbsida (testar flera olika datum och månader) är det ett begränsat antal flygvägar som dyker upp. Med tillgänglighet i Business är det egentligen enbart Air China och Thai som erbjuder alternativ. Air New Zeeland finner jag i economy från Perth och Business från Sydney, båda med "no meal".

Man kanske ska vara nöjd med en sådan resa?
Thai i I-class: ARN-BKK (B 777-300)
Thai i I-class: BKK-PER (B 787)
Air New Zeeland i X-klass: PER-AKL (B787-9) (dock "no meal"?)

Total restid: 28h35m

Borde gå att hitta bättre rutter tycker jag, men det är inte helt lätt att hitta platser till Nya Zeeland. Det släpps ganska få platser och det är stor efterfrågan. Det finns dock inga genvägar utan det enda som gäller är att söka mer för att ha en chans att hitta de platser som eventuellt finns.

Jag är ny på detta, men jag försöker testa mig fram. Vid sökning på Uniteds webbsida (testar flera olika datum och månader) är det ett begränsat antal flygvägar som dyker upp. Med tillgänglighet i Business är det egentligen enbart Air China och Thai som erbjuder alternativ. Air New Zeeland finner jag i economy från Perth och Business från Sydney, båda med "no meal".

Vid en väldigt snabb sökning så finns det flyg nästan dagligen verkar det som från Bangkok till Sydney i 1a klass med Thai och vidare till Aukland med Air New Zeeland i Business i början av December tex 4e Dec

Det beror på vad du vill ha. Men oavsett så är det "ganska dåligt" värde att ha PER-AKL (som är lååång flight) i eko. Om du "nöjer" dig med business så kan det finnas alternativ med Singapore Airlines, det syns dock inte inte på United's hemsida. Då måste du kolla på Air Canada / Copa / Lifemiles. Sök så kommer du hitta.
Jag antar att direktflyget BKK-AKL inte finns på dina datum?

Air New Zealand är rätt snåla med award i C, men öppnar ibland upp businessplatser närmre inpå avgång, så om det finns ett acceptabelt alternativ att boka först kan man eventuellt senare boka om till NZ-flight. Gjorde så för bekanta förra hösten, då öppnades platser ca en månad före avresa om jag minns rätt.

Jag har bara drygt 200k poäng, en 2-4-1 och egentligen inget fast datum. Vi vet bara att under deras sommar vill vi åka, men då sambon troligen ska vidareutbilda sig med start mitten på jan, bör vi vara tillbaka till dess. Då jag är nyfiken på Singapore Airlines ska jag prova Air Canadas hemsida.

När jag använder Uniteds hemsida är det ARN-AKL jag söker på? Tänker jag rätt då eller ska man tänka i steg?
Fick också upp tidigare alternativ med en blandning av Business och First, kostar en sån resa 240k eller 180k poäng?

Toppen