Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Adamsson

Medlem
Den här tråden har jag helt missat!

Jag är 31 år och bor i Västerås. Heter Mattias i förnamn! Jag jobbar som beställningsoperatör på färdtjänst och reser tyvärr inte alls i tjänsten. Är EBG och reser mest inom Skandinavien och norra Europa. Någon gång per år beger jag mig till USA. Det blir en del planespottingresor för min del. Av nån anledning är favoriten St. Maarten. :rolleyes:

Är sedan min ungdom intresserad av tillgängligt resande och driver en blogg med fokus på just detta.
 

ALU

Medlem
38-årig man som är partner i en medelstor revisionsbyrå och jobbar med revision och affärsutveckling. Genom det internationella nätverk vi tillhör blir det ca 5-6 resor per år i tjänsten, med ibland veckovis vistelse på hotell. Resorna går oftast inom Europa men ibland längre.

Har jobbat i Sydney i omgångar och blivit kär i den staden. Tack vare att jag fortfarande åker dit minst en gång per år är jag Qantas Gold och därmed OW Sapphire.

Nu slog mig en tanke; Min guldstatus försvinner i oktober i år, är det någon som vet om jag kan passa på att matcha den mot något annat program innan den tyvärr försvinner?

Resandet kommer öka i år, har planer på att åka runt och besöka fler kontor i vårt nätverk för att bygga relationer och dra in mer jobb. Då kommer mitt nyfunna intresse för poängsamlande till all rätt. Jag vet inte hur jag lyckats klara mig utan den här sidan förut… ;)

Det blir ca 4-5 semesterresor per år. Har alltid tidigare bokat billigast möjliga utan tanke på bokningsklass. Nu är det slut med det...

Har som sagt Qantas Gold men är otroligt grön i de andra programmen även om jag är medlem i rätt många. Det känns som EB är något jag ska jobba på men även BA då jag trots min kärlek till Qantas känner att det passar bättre i Europa. Inser att jag har mycket att lära här.

Bästa flight hittills: MELB-LHR i Qantas 380 Business. Jag ville aldrig komma fram. Verkligen.
 

gusten

Medlem