Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Adamsson

Medlem
Den här tråden har jag helt missat!

Jag är 31 år och bor i Västerås. Heter Mattias i förnamn! Jag jobbar som beställningsoperatör på färdtjänst och reser tyvärr inte alls i tjänsten. Är EBG och reser mest inom Skandinavien och norra Europa. Någon gång per år beger jag mig till USA. Det blir en del planespottingresor för min del. Av nån anledning är favoriten St. Maarten. :rolleyes:

Är sedan min ungdom intresserad av tillgängligt resande och driver en blogg med fokus på just detta.
 

ALU

Medlem
38-årig man som är partner i en medelstor revisionsbyrå och jobbar med revision och affärsutveckling. Genom det internationella nätverk vi tillhör blir det ca 5-6 resor per år i tjänsten, med ibland veckovis vistelse på hotell. Resorna går oftast inom Europa men ibland längre.

Har jobbat i Sydney i omgångar och blivit kär i den staden. Tack vare att jag fortfarande åker dit minst en gång per år är jag Qantas Gold och därmed OW Sapphire.

Nu slog mig en tanke; Min guldstatus försvinner i oktober i år, är det någon som vet om jag kan passa på att matcha den mot något annat program innan den tyvärr försvinner?

Resandet kommer öka i år, har planer på att åka runt och besöka fler kontor i vårt nätverk för att bygga relationer och dra in mer jobb. Då kommer mitt nyfunna intresse för poängsamlande till all rätt. Jag vet inte hur jag lyckats klara mig utan den här sidan förut… ;)

Det blir ca 4-5 semesterresor per år. Har alltid tidigare bokat billigast möjliga utan tanke på bokningsklass. Nu är det slut med det...

Har som sagt Qantas Gold men är otroligt grön i de andra programmen även om jag är medlem i rätt många. Det känns som EB är något jag ska jobba på men även BA då jag trots min kärlek till Qantas känner att det passar bättre i Europa. Inser att jag har mycket att lära här.

Bästa flight hittills: MELB-LHR i Qantas 380 Business. Jag ville aldrig komma fram. Verkligen.
 

gusten

Medlem
Min bedömning är att SAS inom 2-3 år kommer att gå i konkurs. Även Dagens Industri var inne på samma sak igår. Frågan är vad som händer med EB poängen som SAS går i konkurs. Jag räknar med att dom brinner inne. Har därför passat på och brännt upp att poäng på resor det kommande året. Kan vara ett tips. Det är nog rätt surt annars om 300' EB poäng brinner inne...


Tänkvärt Pandion. Men jag tvivlar på att de statliga ägarna kommer att tillåta en konkurs.. Det blir illa för deras egen kreditvärdighet och den gamla Nordiska gemenskapen är nog ganska stark just nu med alla EU problem. Däremot tror jag att försäljningsansträgningarna pågår med förnyad styrka.

Men - inga skäl att sitta och tjuvhålla på poängen för det. Två C class till NYC är mest frestande med lite annat smått och gott.
 

Randy Marsh

Medlem
33-årig civilingenjör i kemiteknik som jobbar på ett engineering-företag inom olja- och gasbranschen i Bergen. Reser mestadels inrikes med jobbet, vilket betyder noll poäng på grund Norges sanslöst idiotiska och udtaterade förbud mot bonuspoäng på inrikesresor :mad:
Har blivit ett par turer till London och Aberdeen också, men dessvärre är vi oftast hänvisade till ekonomiklass på resor inom Europa, med mindre vi måste ha flexibla biljetter.

När jag reser till Stockholm för att hälsa på familjen i juli blir jag EBS på 20 segment och 19200 baspoäng. Siktar på att nå EBG i höst efter min resa til Beijing med Swiss i C i september, plus ett antal planerade men ännu inte bokade resor till bl a Sydkorea.
 

Patrik

Medlem
IT-chef & Driftschef på ett av sveriges största mjukvarubolag idag, byter arbete efter semestern i år.
Hittills har det blivit usa, från i höst blir det åt andra hållet, kina istället.
 

Matsson

Medlem
Har verksamheter inom handel och fastigheter, Jobbar periodvis långa veckor. När ledig tid kan ordnas blir den oftast kort vilket innebär att det är viktigt med god komfort under resan. Reser enbart inrikes i jobbet,baraSAS. Försöker ta mej och familjen till Asien 3-4 ggr. per år. Har tack vare detta forum höjt kvalitén på våra resor för ungefär samma pengar.
 
Last edited:

johanmm

Medlem
I precis det där läget tappade jag min EBG-status. Nu, efter två barn och 18 månaders föräldraledighet totalt så borde jag klocka in på EBG igen om en dryg vecka. Numera mest inrikes (så statusen spelar inte så stor roll), men underlättar vid semesterresor.
 
Toppen