Sedan när kör SJ X3000 till Fiji och vill man verkligen åka dit med dem?toer00 skrev:Tja X3000 i FIRST till CST kan man få "Off Peak" för några hundra...Klicka för att utvidga...
Och vad har vi sagt om förkortningar? Jag är nog långt ifrån ensam om att anta att om någon skriver en trebokstavsförkortning så är det en IATA-kod man är ute efter.toer00 skrev:CST är SJ språk för Central Station (Stockholm Central)...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Och vad har vi sagt om förkortningar? Jag är nog långt ifrån ensam om att anta att om någon skriver en trebokstavsförkortning så är det en IATA-kod man är ute efter.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Och hur mycket av din egna tid sparade du på förkortningen? Totalt onödigt.Klicka för att utvidga...
Ja dom är inga problem, det är användandet av CST som är helt uppåt väggarna då du försöker få det till Stockholm.toer00 skrev:Tydligen ömma tår det här..som sagt detta gjorde jag i rent humoristisk stil..och både SJ och X2000/3000 är väl ändå ganska vedertagna begrepp, eller..?Klicka för att utvidga...
Smuffe skrev:I know, boka inte via resebyrå, men över 2000kr billigare i samma bokningsklass så är det ju värt den risken anser jag.Klicka för att utvidga...
Kungsholmen skrev:Fick du tydlig info om bokningsklass? När jag skulle boka Singapore-biljett för några månader sedan så fick jag upp ett bra pris, misstänkt bra pris, med Expedia. De visade dock inte bokningsklass. Ringde och fick tala med en helt ointresserad snubbe på Expedias kundtjänst. Han förstod inte vad jag menade med bokningsklass, fick helt onödig information om att han reste själv aldrig i business och sedan påstod han att det bara finns en bokningsklass i business, C. Slutade med att jag lämnade feedback på Expedias hemsida, bokade på Singapore Airlines hemsida. Något dyrare men nu vet jag vad jag får...Klicka för att utvidga...