Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

Palazzi

Medlem
Javisst är det skumt och dessutom när det "tystas ned".
Tror inte att det finns några hemligheter här egentligen, o inte heller finns det väl några skyldighet för tidigare medlemmar/ägare att berätta vad de valt att göra efter sin tid på bc.se

Adresserna på Östermalm tillhörde/hyrdes mig veterligen av en tidigare delägare o var inte knutet direkt till verksamheten bc.se (hen kanske hade flera förstag).

Om vi ska spekulera i varför sidan utvecklats i given riktning är väl en rimlig hypotes att sidan startades av rena entusiaster som var beredda att göra saker utanför kommersiella ramar.
Hedervärt, men inget man kan förvänta sig av köpare/ny ägare.
Vi är ju en ganska liten användarbas (nåja) så jag förstår att man inte satsar multum efter att ha tittat på potentiell ROI.

Sedan har det också kommit konkurrenter och substitut.

Att gamla medlemmar försvunnit (mig inkluderat) är givetvis tråkigt, men efter åratal av skrivande blir man tillslut "mätt " på allt.

Jag tycker att nya medlemmar får se till att tillsammans vända skutan, istället för att spekulera vilt :)
Kom ihåg att det var medlemmarnas stora engagemang skapade det businessclass som många tycks drömma sig tillbaka till. Få, om någon, fick ersättning för det arbete som utfördes.
En ny grupp eldsjälar är vad bc.se behöver! De personer som gillar att bidra/skapa o inte bara mottaga svar på livets (resandets) gåtor :)

MVH
Palazzi, Tidigare bc-beroende
 
Ja, och en liten trendspaning är att detta med forum är påväg att dö ut eftersom att folk hellre vill ha info/diskussioner i sitt vanliga sociala medier-flöde. Nätforum var stort i internets begynnelse innan Facebook/Twitter/Insta etc. Så det var nog ett smart drag av grundarna att sälja och röra sig vidare :)
 

Palazzi

Medlem
Ja, och en liten trendspaning är att detta med forum är påväg att dö ut eftersom att folk hellre vill ha info/diskussioner i sitt vanliga sociala medier-flöde. Nätforum var stort i internets begynnelse innan Facebook/Twitter/Insta etc. Så det var nog ett smart drag av grundarna att sälja och röra sig vidare :)
Det har du troligen rätt i (o där ser vi ju också gamla ägare).

Själv är man ju tydligt en mental relik som läser dagstidningar, helst undslipper arbete med datorer (men ändå sitter där 10h/d) o föredrar mänskliga möten :)

Så länge sidan finns kvar tycker jag ändå det är trevligt att kika in då o då :)
Med så många arbetsresor som jag har just nu så söker jag mig dock till allt utom flyg på fritiden :)

Hoppas att bc.se blir kvar ett bra tag framöver! Kämpa på ni som fortfarande hänger i (o alla nya såklart) !!
 

Fredrik

Medlem
Nej,
det är ett asocialt flöde.

Men skämt åsido. Här är jag hyfsat anonym till skillnad om jag loggade in med min Facebookprofil.
 
Toppen